انگلیس ۵ شخص و ۲ نهاد ایرانی را تحریم کرد

وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌هایی را علیه ۵ مقام و ۲ نهاد ایرانی اعلام کرد.

انگلیس ۵ شخص و ۲ نهاد ایرانی را تحریم کرد

به گزارش هشت‌دی، یورونیوز، وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات ایران از جمله احمد فاضلیان معاون دادستان کل کشور اعلام کرد.

طبق اطلاعیه‌ای که روی وبسایت دولت انگلیس قرار گرفته، این تحریم‌ها در ادامه حمایت غرب از اغتشاشات اخیر در ایران و همچنین در ارتباط با اعدام علیرضا اکبری جاسوس لندن اعمال شده است. علاوه بر دادستان کل ایران که هفته پیش از سوی انگلیس تحریم شد، نام احمد فاضلیان معاون وی هم به این فهرست اضافه شده است. طبق این بیانیه، این فهرست همچنین شامل کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حسین نجات جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سالار آبنوش و قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی می‌شود.

بر اساس این بیانیه، علاوه بر این پنج فرد، دو نهاد شامل نیروی مقاومت بسیج و بنیاد تعاون بسیج هم در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفتند.

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس در خصوص این تحریم‌ها که بعد از تحریم‌های امروز اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال شده، مدعی شد بریتانیا و شرکایش با این اقدام پیامی واضح ارسال کرده‌اند مبنی بر این که مخفیگاهی برای ناقضان حقوق بشر وجود ندارد.

بر اساس بیانیه لندن، انگلیس تاکنون ۵۰ تحریم جدید ضد ایرانی را از آغاز اغتشاشات چندی پیش در ایران اعمال کرده‌ و به «اقدامات گسترده برای پاسخگو کردن رژیم ایران» ادامه خواهد داد. این تحریم‌ها ممنوعیت سفر به انگلیس و مسدود شدن دارایی‌ها در این کشور را شامل می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه