کاهش ۴۰ درصدی ذخیره آب سد سفیدرود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان از ذخیره ۱۵۴ میلیون مترمکعب آب پشت سد سفیدرود خبر داد و گفت: این درحالی است که در مقایسه با پارسال در همین زمان ۴۰ درصد کمتر است.

کاهش ۴۰ درصدی ذخیره آب سد سفیدرود

به گزارش هشت‌دی محمدجواد خانی پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۴ میلیون مترمکعب آب در سد سفیدرود ذخیره شده است، اظهار کرد: این میزان در مقایسه با پارسال در همین زمان ۴۰ درصد کمتر است.

وی با بیان ذخیره آب سد سفیدرود در این موقع از سال به صورت متوسط ۵۰۰ میلیون مترمکعب است، افزود: به دلیل کاهش نزولات آسمانی و لایروبی نشدن سد، در حال حاضر آب فقط در  ۱۵ درصد حجم سد سفیدرود ذخیره شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: ورودی آب سد در حال حاضر ۱۳ مترمکعب در ثانیه است که در مقایسه با ورودی پارسال در همین موقع، ۶۰ درصد کاهش یافته است.

محمدجواد خانی پور با بیان اینکه حجم خروجی آب سد سفیدرود در حال حاضر ۵ مترمکعب در ثانیه است، ابراز امیدواری کرد: با گرم شدن هوا و آب شدن برف‌ها، ذخیره آب سفیدرود افزایش یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
لیما
می دونم که نشر نمی دهید اما می نویسم، اولا این همه سیاه نمایی هست چرا؟ چون پوشش برف در حوزه آبریز سفیدرود بزرگ تا کنون نسبت به سال قبل در حدود ۱۳۰درصد افزایش یافته دوما بارون های اوایل بهار و اواخر اسفند و اواسط بهمن هنوز مونده در این حوزه ، اما چرا سیاه نمایی؟ چون آقایان آب گیلان مدیریت منابع آبی را نمی دانند در نتیجه شروع به ساختن گزارهایی دروغ به نفع خود می کنند تا تبلیغات بعد فصل زراعی را داشته باشند، چطوری؟ مثلا با وجود کمبود ذخایر سفیدرود که طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بود( ۲۵۰ درصد کمتر از سال گذشته) آب منطقه ای در زیر سایه تجربه و تخصص تنها و تنها شخص مدیرعامل بدون سوختن حتی یک هکتار زمین این فصل را با موفقیت پشت سر گذاشت، البته در این وسط یک کلمه قرارگاه جهادی هم تنگش می ذارند که بگن استاندار هم نقشی داشته و ما نیروی مکتبی و ارزشی و مرد میدان هستیم،
در حاشیه