مدیر روابط بین الملل دانشگاه گیلان

تنظیم سند همکاری خزر در ایستگاه پایانی/ در استفاده از ظرفیت های منطقه ای گام های خوبی برداشته شده است

مدیر روابط بین الملل دانشگاه گیلان به مذاکرات بین ۵ کشور و تنظیم سند همکاری خزر به عنوان یک سند بالادستی در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به عملکرد دولت در افزایش ارتباط های منطقه ای در استفاده از ظرفیت های منطقه ای گام های خوبی برداشته شده است.

تنظیم سند همکاری خزر در ایستگاه پایانی/ در استفاده از ظرفیت های منطقه ای گام های خوبی برداشته شده است

به گزارش خبرنگار هشت دی، “مهدی هدایتی شهیدانی” مدیر روابط بین الملل دانشگاه گیلان در نشست دبیرخانه ایرانی اتحادیه دانشگاه های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای خزر در دانشگاه گیلان به ارائه گزارش فعالیت های مجمع عمومی پایگاه اشاره کرد و‌ گفت: با توجه به فعالیت دانشگاه گیلان به عنوان دبیرخانه ایرانی، دور جدید فعالیت ها به آسیب شناسی پیرامون عملکرد دبیرخانه و دریافت تجارب در راستای ارتقای عملکرد اختصاص یافته است.

وی با تشریح برنامه های راهبردی دانشگاه گیلان در همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر بیان کرد: تقویت همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و آموزشی میان دانشگاه‌های عضو اتحادیه حاشیه دریای خزر، توسعه تبادلات بر پایه داده‌های علمی در زمینه مسایل مربوط به دریای خزر، برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مشترک مرتبط با موضوعات دریای خزر و گسترش تبادل اساتید و دانشجویان میان دانشگاه‌های عضو اتحادیه در بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی از جمله این برنامه‌ها است.

باید به سمت و سوی عملی شدن ایده ها پیش برویم

مدیر روابط بین الملل دانشگاه گیلان با اشاره به احصاء داده های قبلی اتحادیه به صورت پایگاه الکترونیکی در چند ماه اخیر بیان کرد: گنجینه خوبی در دانشگاه با همکاری موسسات فراهم شده که با توجه به عملکرد دولت در افزایش ارتباط های منطقه ای در استفاده از ظرفیت های منطقه ای گام های خوبی برداشته شده است.

هدایتی با اشاره به بخشی از ضعف در درون اتحادیه بیان کرد: معمولا فعالیت ها در اتحادیه به صورت تشریفاتی است و در هر اجلاس سالانه مصوبات داخل پوشه می ماند در حالی که باید به سمت و سوی عملی شدن ایده ها پیش برویم.

وی به مذاکرات بین ۵ کشور و تنظیم سند همکاری خزر به عنوان یک سند بالادستی در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در راستای همکاری های ملی مراحل پایانی این سند همکاری در حال ویرایش است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه