جزئیات حادثه حریق در آزمایشگاه دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان

آتش‌سوزی یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان شامگاه شنبه مهار شد.

جزئیات حادثه حریق در آزمایشگاه دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش ۸دی، مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان شامگاه اظهار کرد: این آتش سوزی کمتر از یک ساعت قبل در یکی از آزمایشگاه های دانشکده شیمی این دانشگاه اتفاق افتاد.

سعید مستاجران در ادامه افزود: این حریق در کوتاهترین زمان ممکن مهار و خاموش شد. علت حادثه و میزان خسارات احتمالی در دست بررسی است.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز پس از این حادثه در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان خواستار پیگیری جدی و سریع این مسأله و وضعیت سایر دانشجویان حاضر در آزمایشگاه شد.

فوت یک نفر در آتش سوزی آزمایشگاه دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خمینی‌شهر بیان کرد: یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی در ساعت‌ ۱۹ و ۳۶ دقیقه شامگاه شنبه دچار حریق شد که با حضور به هنگام و سریع ماموران آتش‌نشانی ایستگاه شماره ۲ و ۳ سازمان آتش نشانی خمینی‌شهر شهر اصفهان و دانشگاه صنعتی حریق به موقع اطفا شد.

وی اضافه کرد: در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد، در حال حاضر شرایط تحت کنترل نیروهای امدادی و آتش‌نشانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۲ تیم از آتش نشانی اصفهان، خمینی شهر و شاهین شهر، اورژانس و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند و با تلاش عوامل امدادی حریق اطفا شد. در اثر این حادثه یک نفر جان باخت و یک نفر مصدوم و سرپایی مداوا شد. فرد فوتی بر اثر حادثه آتش سوزی یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی این دانشگاه، یک مرد است اما هنوز هویت قطعی وی مشخص نیست.

این مسئول تصریح کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آتش‌سوزی ناشی از فعل و انفعالات مواد شیمیایی در آزمایشگاه بوده است. تعیین علت دقیق حادثه در حال پیگیری است.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه