افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به ۱۰ روستای آستارا

فاز اول پروژه آبرسانی به ۱۰ روستای شهرستان آستارا امروز در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استان گیلان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به ۱۰ روستای آستارا

به گزارش ۸دی، شبکه توزیع آب روستاهای سیبلی و قنبرمحله و خط انتقال آب خسرومحله از توابع بخش لوندویل آستارا با همکاری شرکت آب و فاضلاب این شهرستان و بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در قالب این پروژه با شعار تامین آب سالم و پایدار و برای لبخند روستاهای ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرمانده سپاه قدس گیلان در حاشیه این آیین تشریح کرد: رفع مشکلات ۱۰ روستای شهرستان آستارا که دارای تنش آبی بودند، در قالب قرارگاه خاتم الانبیا و امام حسن مجتبی (ع) در یک بازه زمانی ۳۰ ماهه تعهد داده شده بود که با همت گروه‌های جهادی این شهرستان و کمک مسئولان منطقه امروز انجام شد. حفر چهار حلقه چاه و استقرار ۲ مخزن آب هم در این راستا در دستور کار است که با واگذار شدن زمین مورد نیاز، در مدت زمان کمتر از یک سال انجام می‌شود و مشکل تنش آبی ۱۵ روستای دیگر شهرستان آستارا نیز در فاز دوم آبرسانی برطرف خواهد شد.

سردار محمد عبدالله‌پور در ادامه افزود: در مجموع برای آبرسانی به ۷۱۲ روستای این استان در بازه زمانی ۳۰ ماهه، سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی نقاط مختلف در حال فعالیت هستند.

فرماندار آستارا با اشاره به تنش آبی در ۲۵ روستای این شهرستان بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در این رابطه ورود کرده‌اند و برای رفع مشکل با همکاری گروه‌های جهادی در مدت سه سال قول مساعد داده‌اند.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای درگیر تنش آبی خاطرنشان کرد: ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری تعهد شده بود که در کمتر از سه ماه حدود ۹ کیلومتر انجام شده است تا مشکلات چندین روستا برطرف و به شبکه آبرسانی شهرستان متصل شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه