مدیر کل صمت گیلان:

نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی شمال کشور در رشت افتتاح می‌شود

مدیر کل صمت گیلان با اعلام اینکه نخستین واحد تولیدی بخش خصوصی آهن اسفنجی تا پایان امسال کار خود را در رشت آغاز خواهد کرد، گفت: تولید آهن اسفنجی که تکمیل کننده زنجیره تولید انواع آهن می‌باشد با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن است.

نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی شمال کشور در رشت افتتاح می‌شود

به گزارش ۸دی،تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در تشریح جزئیات این خبر گفت: اولین واحد تولیدی بخش خصوصی آهن اسفنجی تا پایان امسال کار خود را در رشت آغاز خواهد کرد.

وی افزود: تولید آهن اسفنجی تکمیل کننده زنجیره تولید انواع آهن با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن است.

مدیر کل صمت گیلان با تاکید بر ضرورت اشتغال آفرینی و حمایت از سرمایه گذاری در استان عنوان کرد: میزان اشتغال زایی مستقیم این شرکت صنعتی ۱۲۰ نفر است.

پورحیدری با بیان اینکه ظرفیت تولید آهن و فولاد گیلان رو به افزایش است افزود: سرمایه گذاری در حوزه فولاد با توجه به امکان سنجی در گیلان صورت گرفته و میزان سرمایه گذاری لازم برای راه اندازی این خط تولید ۴ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه تولید آهن اسفنجی با استفاده از مواد اولیه کنسانتره و سیستم یکپارچه شارژ مستقیم انجام می‌شود اضافه کرد: ساخت مخازن، غبارگیرها، نصب کوره دوار، جرثقیل، نوار‌های نقاله و بسیاری از ماشین آلات به همت مهندسی داخلی انجام شده که می‌تواند گام مهمی در راستای خودکفایی و خود اتکایی باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه