باید از ظرفیتهای بالای بندرانزلی در راستای رسیدن به توسعه استفاده نمود

مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی در حضور مسوولین کشوری ،استانی و شهرستانی بیان کرد: مصوبات خوبی در سفر ریاست محترم جمهور به گیلان برای شهر بندرانزلی در نظر گرفته شده است.

باید از ظرفیتهای بالای بندرانزلی در راستای رسیدن به توسعه استفاده نمود

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از افق انزلی، مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی در حضور مسوولین کشوری ،استانی و شهرستانی بیان کرد:  مصوبات خوبی در سفر ریاست محترم جمهور به گیلان برای شهر بندرانزلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: استان گیلان مأمن فرزندان پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بوده است و با این کار در توسعه و بسط فرهنگ شیعی نقش بسزایی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شهر انزلی گفت: شهرستان بندرانزلی به نسبت تاریخ آن منطقه قابل توجهی است چرا که در ادوار گذشته همواره مسائل اقتصادی، سیاسی  و اجتماعی در آن رخ داده و سابقه تمدن در این شهر ساحلی قابل توجه است.

پور محمدی اظهار کرد: ایران از هرنظر یک کشور غنی است و بندرانزلی هم از آن مستسنی نیست. توانایی های زیادی در آن وجود دارد. افراد دانشمند و متفکر، امین، مومن و قهرمان و باتلاشی درآن  بوده و هست. منابع و سرمایه های زیادی در اختیار ماست اما مشکلات هم وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما باید تامل کنیم و به گذشته خود برگردیم و ببینیم که مسیرهایی که پیمودیم کدام درست بوده همانها را ادامه دهیم  و در جاهایی که متضرر شدیم سرمایه گذاری نکنیم..

 وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ها گفت: باید از ظرفیت ها و موقعیت های موجود استفاده کرد. همه در تلاش هستند کشور را به جلو حرکت دهند و دولت تمام امکانات خود را بسیج نموده تا فضای کشور را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت کند و همه ما باید همدل و همزبان در این راه قدم برداریم.

وی خاطر نشان کرد: اگر کشور در کشمکش و تلاطم باشد خواهی نخواهی ظرفیت ها صرف آن مسائل خواهد شد.  ما ملتی هستیم مقاوم، دارای آرمان ، مصمم و انقلابی. که ۳۶ سال است که پای انقلاب مانده ایم و خواهیم ماند. برای حفظ آن هزینه دادیم که شهدای ما هستند. نمونه اش ۴۰۸ شهید در بندرانزلی.

وزیر دادگستری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر گفتمان مقاومت عنوان کرد: سخنان اخیر مقام معظم رهبری و امروز رئیس جمهور محترم بیانگر این است که ما استوار و تاثیر گذاریم و با جدیت تمام از آرمان های خود دفاع می کنیم. ما دنبال جنگ و دعوا نیستیم و به استقبال تنش نمی رویم. ما می دانیم که کشور را باید در فضای امن و در آرامش به مقاصد بالا برسانیم. هدف دشمنان این است که ما را درگیر مسائل داخلی کنند اما ما تفکرات هوشمندانه نباید اجازه دهیم.

وی ادامه داد : لازمه حفظ صلابت ، درگیری و پرخاشگری نیست. کشور را با اقتدار و  توانایی استفاده از فرصت ها باید اداره کرد با ایجاد آرامش و امنیت، امید و  اعتماد  کشور رو به جلو خواهد رفت. این تدبیر هوشنمدانه مقام معظم رهبری است و دولت هم با مطالعه این روش را دنبال می کند.

وی افزود: باید یک طرح جامع برای استفاده از ظرفیت های موجود در نظر گرفته شود . دولت دنبال این است که تحول اقتصادی و اشتغال زایی را ایجاد کندو برای رسیدن به این امر باید روی پروژه ها تمرکز نماییم تا برای جوانان پول و اشتغال به همراه داشته باشد.

پور محمدی با بیان اینکه اندیشه جمع مدیران شهری برای ارتقاء و توسعه لازم است ،گقت:  حضور مدیران باعث می شود تا سرمایه گذار از سرمایگذاری نا امید نشود.

وزیر دادگستری افزود:  چند مصوبه برای راه آهن و تالاب شهر بندرانزلی در نظر گرفته شده که فردا در شورای اداری استان اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: احیای تالاب انزلی یک پروژه ملی است که باید درباره آن تصمیم گیری شود  که نفعش اول برای شهروندان انزلی و بعد برای کل کشور است.

وی با اشاره به همت مسوولان برای توسعه انزلی گفت:  فرماندار و مدیران برای تحول در انزلی ، ایجاداشتغال، افزایش درآمد جذب منابع جدید و گردشگر راهکارهایی بیاندیشند مطئن باشید اگر  همت کنید و با برنامه پیش بروید موفق خواهید بود

وی در رابطه با مذاکرات هسته ای بیان کرد: درباره مذاکرات هسته ای که بعضی ها می گویند نگاه ما به خارج است بگویم نگاه ما به خودمان است برخی از منافع در داخل و برخی هم در خارج است نباید جلو استفاده از منافع خارجی مان گرفته شود. ما از حقوق خود دفاع می کنیم. دولت در تلاش است  حق خود را در میدان های جهانی بگیرد .

پورمحمدی در پایان گفت: دغدغه وقتی وجود دارد که از ظرفیت ها و فرصت ها خوب استفاده نشود. وقتی درآمده ها خوب شد بی جهت در راه های بی حاصل صرف نشود. باید راهی اندیشید تا فرزندان ما تحت تاثیر فرهنگ بیگانه نباشند. اینها دغدغه واقعی هستند. ما باید به جای دلواپی بودن برای مواردی که نیازی به دلواپسی ندارد، دلواپس دین، فرهنگ تمدن، اقتصاد باشیم. انشاء الله حق خود را از دولت های استکباری خواهیم گرفت.

لازم به ذکر است در این نشست امام جمعه ، فرماندار و نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات و نیز ارائه دیدگاه های خود در جهت پیشرفت و توسعه این شهر پرداختند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه