کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت را تصویب کردند.

کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت تصویب شد

به گزارش ۸دی،نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت با ۱۴۱ رأی موافق، ۹۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در طرح تأسیس سازمان ملی اقامت پیش بینی هایی برای ساماندهی اتباع خارجی شده است.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت این طرح را خلاف قانون برنامه دانست و گفت: ما در برنامه ششم تاکید داریم دولت به صورت سالیانه و یا در طول اجرای قانون برنامه باید ۱۵ درصد کوچک تر شود لذا باید سازمان هایی را منحل کرده تا چابک شوند.

وی برهمین اساس تصریح کرد: در حال حاضر هرچه درآمد از مالیات و نفت کسب می کنیم هزینه بخش های دستگاهی می شود و حتی دولت برای افزایش حقوق کارکنان نیز از بخش عمرانی استفاده می کند که البته این افزایش نیز بسیار ناچیز است لذا برای توجه به حوزه عمران و زیرساخت باید به سمت کوچک سازی دولت برویم.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دلیل دیگر مخالفت خود، عنوان کرد: امروز مهاجرین نقش وسیعی در کشور را فرا گرفته اند و حداقل یک چهارم جمعیت افغانستان در ایران حضور دارد که باید آن ها را ساماندهی کرد لذا ایجاد سازمان ملی اقامت باعث می شود جمعیت مهاجر بیشتری روز به روز وارد این کشور شود که برای ما خطرناک است که نمونه آن را در حادثه تروریستی شاهچراغ دیدیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه