شاعر گیلانی شعر ماندگار «جاده و اسب مهیاست بیا تا برویم» به رحمت خدا پیوست

 ابوالقاسم حسینجانی، شاعر و نویسنده گیلانی، ساعاتی پیش در سن ۷۳سالگی درگذشت.

 شاعر گیلانی شعر ماندگار «جاده و اسب مهیاست بیا تا برویم» به رحمت خدا پیوست

به گزارش ۸دی، ابوالقاسم حسینجانی، شاعر و نویسنده، گیلانی ساعاتی پیش در سن ۷۳ سالگی درگذشت. از او کتاب‌های متعددی چون “حسین(ع) احیاگر آدم” منتشر شده است. مرحوم حسینجانی اهل شهر بندر انزلی بود.

زنده‌یاد حسینجانی در ۱۲ شهریور ۱۳۲۸ در بندرانزلی دیده به جهان گشود. فعالیت در مطبوعات را از سال ۱۳۴۰ با فروش روزنامه آغاز کرد.

اولین‌بار در سن ۱۲ سالگی شعری طولانی سرود: “برگی از اوراق دیگر شد شکسته / بار دیگر شاخه‌ای از شاخه‌هایم…”. وی با اتمام مقطع دبیرستان در رشته ریاضی و اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۷ موفق به ورود به دانشگاه شد. علی‌الرغم علاقه شخصی وی به تحصیل در رشته پزشکی که برگرفته از مطالعات مفصلش در ارتباط با ابوعلی سینا بود اما در نهایت وی در دانشکده فنی دانشگاه تبریز تحصیلات را تا مقطع فوق لیسانس ادامه داد.

“جاده و اسب مهیاست بیا تا برویم؛ کربلا منتظر ماست تا برویم”؛ بیش تر این شاعر را با این شعر حماسی معروفش می شناسند.

طی سال‌های ۵۶ و ۵۷ که زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بود، کتاب “حسین (ع) احیاگر آدم” را منتشر ساخت.

از دیگر آثار او می‌توان به “جغرافیای رازها (مجموعه شعر عاشورایی)”، “عشق کبریت نیست که بی خطرش را بسازند”، “آزادسازی انسان و جهان در اندیشه‌های راهبردی پیامبر” و “دور بهار را، سیم خاردار، نمی‌شود کشید” اشاره کرد.

مرحوم حسینجانی در مقطعی از زندگی نیز به انجام فعالیت‌های سیاسی اشتغال داشت که از این جمله می‌توان به نمایندگی مردم انزلی در اولین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه