مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

باغ فلاحت و ساختمان تاریخی نوغان شهر شلمان ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه باغ فلاحت و ساختمان تاریخی نوغان شهر شلمان ثبت ملی می‌شود، گفت: اگر این بناها و باغ‌های تاریخی به درستی مرمت و معرفی شوند، می تواند مورد بهره‌برداری عمومی قرار گیرد.

باغ فلاحت و ساختمان تاریخی نوغان شهر شلمان ثبت ملی می‌شود

به گزارش ۸دی،ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان به همراه شهردار و شورای اسلامی شهر شلمان، از باغ فلاحت و بنای تاریخی نوغان شهر شلمان بازدید نمود و دستور ثبت این اثر طبیعی و تاریخی را به کارشناسان میراث فرهنگی داد و اعلام کرد: در طی سالیان گذشته پرونده ثبتی این دو اثر تهیه و بدلیل مشکلاتی که مالکین داشتند به وزارتخانه میراث فرهنگی، ارسال نشده بود.

وی اظهار کرد: گیلان با توجه به دارا بودن ۳۰۰ بنا و ۱۰ باغ تاریخی و طبیعی که در اختیار دستگاه‌های دولتی می باشد، متاسفانه علیرغم پیگیری‌هایی که طی این سال های اخیر انجام دادیم، تلاشی جهت بهره برداری درست از این بناها نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یادآور شد: اگر این بناها و باغ‌های تاریخی به درستی مرمت و معرفی شوند می توانند مورد بهره‌برداری عمومی قرار گیرند.

جهانی با بیان اینکه طرحی در خصوص واگذاری بناهای تاریخی در اختیار دستگاه‌های دولتی تهیه و به وزارت میراث‌فرهنگی ارسال شده است، گفت: طبق ماده ۹۸ قانون برنامه ششم توسعه، بناهای تاریخی در اختیار دستگاه‌های دولتی، می بایست توسط همان دستگاه، مرمت و به بهره‌برداری برسد و یا به بخش خصوص واگذار شود.

وی افزود: این اداره کل بنا دارد بر اساس همین ماده کلیه بناهای تاریخی که در اختیار میراث‌فرهنگی باشد را تبدیل به موزه و یا به بخش خصوصی واگذار کند و انتظار داریم در این خصوص مدیران دستگاه های دولتی همکاری لازم را با این اداره کل را بعمل آورند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه