اعمال تحریم‌‌های جدید آمریکا علیه نیروی سپاه قدس

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه اشخاص مرتبط با حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و همچنین شماری از شرکت‌های نفتی و باربری خبر داد.

اعمال تحریم‌‌های جدید آمریکا علیه نیروی سپاه قدس

به گزارش ۸دی، وزارت خزانه‌داری آمریکا که در سالهای اخیر به بهانه مختلف به جنگ اقتصادی با ایران برخاسته است، با تدوام این رویکرد در دولت بایدن به رغم شعار دیپلماسی در قبال ایران، در تازه ترین اقدام اسامی افراد جدیدی را به بهانه‌های مرتبط با ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز به وقت محلی با انتشار بیانیه ای ادعا کرد اعضای یک شبکه بین‌المللی را که با تجارت نفت اقدام به درآمدزایی برای حزب‌ الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کرده اند، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. این نهاد آمریکا همچنین مدعی شد فهرست تحریم‌های امروز اسامی چندین فرد و شرکت صوری را شامل می‌شود.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد این افراد و شرکت های وابسته به آنان یک شبکه بین المللی قاچاق نفت را تشکیل می دهند و با ترفندهای مختلف تلاش در فروش نفت ایران و دور زدن تحریم های آمریکا داشتند.

برایان نلسون معاون وزیرخانه داری آمریکا با تکرار ادعاها و اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد اعضای این شبکه با تاسیس شرکت های جعلی و جعل اسناد، تحریم ها را دور می دند و نفت ایران را به بازارهای بین المللی روانه می کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم های جدید خود اسامی ۶ فرد را که تابعیت‌های ایرانی، سوئیسی، لبنانی و فرانسوی دارند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. بر اساس این تحریم ها، ۱۷ شرکت مستقر در امارات، سوئیس، جزایر مارشال، سنگاپور و ترکیه و ۱۱ کشتی که تحت پرچم های پاناما، جیبوتی، لیبری و جزایر کوک در فهرست تحریم‌ های جدید وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته اند.

ویکتور آرتموف، ادمان نفریه، روزبه زاهدی و محمد ال زین از جمله اشخاص ادعایی تحریم شده در ارتباط با حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه