تجلیل از ۱۴۰۰ حافظ قرآن کریم در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان در مراسم تجلیل از یک‌هزار و ۴۰۰ حافظ، مربیان، پیشکسوتان و قاریان قرآن در مصلی رشت گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک‌هزار حافظ قرآن از گیلان را تحویل نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دهیم.

تجلیل از ۱۴۰۰ حافظ قرآن کریم در گیلان

به گزارش ۸دی، فرمانده سپاه قدس گیلان امروز در مراسم تجلیل از یک‌هزار و ۴۰۰ حافظ، مربیان، پیشکسوتان و قاریان قرآن در مصلی رشت با بیان اینکه توجه به معارف قرآنی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بوده است، اظهار کرد: افزایش معارف و مفاهیم قرآنی در جامعه سبب می‌شود تا جامعه به یک آرامش الهی برسد و در این صورت هیچ قدرت و دشمنی توان ذره‌ای نفوذ به کشور را ندارد.

وی با اشاره به تأثیر‌گذاری تلاوت آیات قرآن در دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و در راه دفاع از حق و حقیقت در شب‌های عملیات دل خود را با تلاوت چند آیه قرآن، الهی و روشن می‌کردند که نتیجه این کار عدم جداشدن حتی یک متر از خاک این نظام مقدس بوده است‌.

سردار محمد عبدالله پور با گله‌مندی از عدم اجرای دستور مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ هزار حافظان قرآنی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سالیان گذشته از مسئولان قرآنی خواستند ۱۰ هزار حافظ قرآنی تربیت کنیم ولی این امر تاکنون در کشور اجرایی نشده است. در گیلان باید اقدامات عاجلی برای پرورش حافظان قرآنی اتخاد شود، در استان گیلان برنامه داریم در سال ۱۴۰۱ بیش از یک‌هزار حافظ قرآن را تحویل نظام مقدس جمهوری اسلامی دهیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اهتمام مسوولان استانی به اجرای برنامه‌های قرآنی و پرورش حافظان قرآنی در جامعه گفت: بسیج ثابت کرد بدون منابع مالی هم می‌توان کارهای بزرگی کرد که نمونه بارز آن برگزاری کنگره هشت هزار شهید در استان گیلان بوده است لذا نباید منابع مالی را مانعی برای عدم انجام برخی از برنامه‌های قرآنی بدانیم.

عبدالله پور خاطرنشان کرد: دشمن برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور و استان‌های شمالی برنامه دقیقی داشت ولی بسیجیان و نیروهای مردمی با پیروی از قرآن و مفاهیم قرآنی اجازه چنین کاری را به دشمن ندادند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه