در آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل مطرح شد؛

قدردانی از اهتمام اهالی فرهنگ و ادب برای معرفی میرزا به عنوان الگوی ممتاز استکبار ستیزی/ برگزاری سه اجلاسیه بزرگ در آذرماه

دبیر کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک، سردار جنگل را الگوی ممتازی از استقلال ‌خواهی و مبارزه با استبداد و استعمار دانست و از اهتمام اهالی فرهنگ و ادب سراسر ایران اسلامی که با قلم‌ فرسایی و سرایش شعر در این حوزه گام برداشتند، قدردانی کرد.

قدردانی از اهتمام اهالی فرهنگ و ادب برای معرفی میرزا به عنوان الگوی ممتاز استکبار ستیزی/ برگزاری سه اجلاسیه بزرگ در آذرماه

به گزارش ۸دی، آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل، از سری برنامه های کنگره بین المللی میرزا کوچک چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ به همت انجمن شعر و ادب رشت و با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در تالار مرکزی رشت با اجرای سعید بیابانکی و با حضور و شعر خوانی اساتید برجسته کشوری همچون محمدکاظم کاظمی، ناصر فیض و نیز شاعران برگزیده برگزار شد.

پس از انتشار فراخوان طراحی نشان ‌واره، تعداد ۲۳۶ طرح از ۲۰۴ هنرمند به دبیرخانه این فراخوان ارسال شد که پس از بررسی طرح‌ها توسط هیات انتخاب آثار، ۳۰ اثر به بخش نمایشگاهی و چاپ اثر در کاتالوگ راه یافتند. در این مراسم نشان ‌‌واره طراحی شده توسط سید عباس باقری به عنوان نشان منتخب، رونمایی شد. همچنین بیانیه هیات انتخاب طراحی نشان‌ واره کنگره بین المللی میرزا کوچک قرائت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک در این مراسم با خوشامدگویی به شاعران و اهالی فرهنگ و ادب ایران اسلامی که به گیلان آمده اند، اظهار کرد: هنوز هم پس از یک ‌قرن، فریاد شهید میرزا کوچک جنگلی به عنوان اسوه و الگوی مبارزه با استبداد و استعمار، گوش همگان را می‌نوازد.

وی ارسال افزون بر ۷۰۰ اثر از همه شهرهای کشورمان به دبیرخانه کنگره شعر سردار جنگل را نشان از علاقمندی مردم این مرز و بوم و جامعه فرهیخته فرهنگی کشور به شهید میرزاکوچک دانست و چاپ کتاب بیدار مثل جنگل که مجموعه اشعار منتخب نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل است را اقدامی ماندگار ذکر کرد.

رضا ثقتی برگزاری کنگره بین‌المللی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی که به مناسبت یکصد و یکمین سال شهادت سردار جنگل برنامه ریزی شده و بخش‌هایی  و گفت: از آن در حال اجراست، را از منظر وسعت فعالیت‌های پیش بینی شده، بی‌نظیر دانست برگزاری بیش از ۷۰ رویداد در ذیل کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک در نظر گرفته شده و سه اجلاسیه بزرگ که نخستین آن، ۹ شهریور ماه در برج میلاد تهران با سخنرانی حداد عادل، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر بزرگان و اعاظم برگزار شده و می‌شود.

دبیر کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک با اشاره به اینکه سه اجلاسیه بزرگ و اجلاسیه پایانی آن که در روزهای نهم، دهم و یازدهم آذر ماه امسال در رشت برگزار می‌شود با یادآوری انتشار فراخوان برای ارائه طرح و ایده‌ همه هنرمندان از سراسر ایران اسلامی ادامه داد: در روزهای پیش رو، برنامه‌های مرتبط با کنگره برگزار می‌شود و از این منظر، ایام پر برنامه‌ای در پیش داریم.

این مسئول از تلاش‌های دبیرخانه کنگره ملی شعر سردار جنگل و انجمن شعر و ادب رشت برای برگزاری این برنامه و تلاش برای آنکه نگذارند غبار مظلومیت بر چهره میرزا کوچک بنشیند، قدردانی کرد. دبیر کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک، سردار جنگل را مبارزی نستوه عنوان کرد که با تبیین ابعاد شخصیتی و مبارزاتی او به ویژه برای نسل جوان و دهه هشتاد و نودی، به عنوان الگویی ممتاز از استقلال ‌خواهی معرفی می‌شود چرا که آزادی ‌خواهان و استقلال ‌طلبان بیش از ۱۲ کشور، یکصد سال قبل به این مبارز و نهضت او پیوستند.

ثقتی با تاکید بر لزوم اهتمام برای معرفی میرزا و گفتمان او به همه آحاد جامعه و جوانان خاطرنشان کرد: به یقین، حاصل این کنگره شکل‌گیری بنیاد دائمی میرزا کوچک خواهد بود که آغاز راهی بی پایان برای معرفی بیشتر سردار جنگل است.

در پایان این مراسم برگزیدگان نخستین کنگره ملی شعر سردار جنگل معرفی و تجلیل شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه