آیت الله فرحانی در رشت:

قرآن سبب ساز شکوفایی جوانان و رویش های انقلابی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن سبب ساز شکوفایی جوانان و رویش های انقلابی است، گفت: ضعف و تفرقه ناشی از فاصله گرفتن از قرآن کریم است و با افزایش حافظان قرآن در برابر فتنه ها بیمه می شویم.

قرآن سبب ساز شکوفایی جوانان و رویش های انقلابی است

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله عبدالکریم فرحانی عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش بزرگ تجلیل از ۱۴۰۰ حافظ قرآن کریم استان گیلان که در مصلی امم خمینی(ره) رشت ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: این ذلتی که در برخی کشورهای عربی حاکم است و رییس جمهور آمریکا اعلام می کند که اگر ما نباشیم یک روز هم دوام نخواهید آورد، علتش فاصله گرفتن از قرآن و از دست دادن این شفای الهی است که اگر از درمان و شفای قرآن بهره مند می شدند این ذلت در جامعه اسلامی پدیدار نمی شد.

وی با بیان اینکه باید منابر قرآنی داشته باشیم تا از صوت نیکو همراه با تدبر در محتوا بهره گیری شود، گفت: اگر در یک جامعه اسلامی، جوانی اشتباه فردی را با یک آیه تذکر دهد می توانیم بگوییم فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قرآن سبب ساز شکوفایی جوانان و رویش های انقلاب در شرایط مختلف و حساس در جهت بیمه کردن انقلاب است.

آیت الله فرحانی ادامه داد: پیغمبر اکرم (ص) با دو ابزار مهم قرآن و محبت اهل بیت(ع) توانست یک جامعه ایمانی قوی و متحد را ایجاد کند که توانست مراکز بزرگ تمدنی را وادار به پذیرش اسلام کند.

وی ادامه داد: مهم ترین راهکار قرآن کریم تاکیداتی است که خود قرآن در ارتباط با آن دارد، قرآن و محبت اهل بیت(ع) دو سرمایه بزرگ برای جامعه اسلامی است که به برکاتش دو انقلاب بزرگ سیاسی سیدالشهدا (ع) و قیام صادقین شکل گرفت. عشق به اهل بیت(ع) عصمت و طهارت و توسعه و تدبر و عمل به آموزه های قرآن کریم توانست یک جامعه قوی، متحد و برادر را پدید آورد.

وی بر فرهنگ تدبر و انس با قرآن کریم تاکید کرد و یادآور شد: با افزایش حافظان قرآن در برابر فتنه ها بیمه می شویم و ضعف و تفرقه ناشی از فاصله گرفتن از قرآن کریم است.

آیت الله فرحانی تصریح کرد: اگر هدف مقدس تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشورمان بنا به فرمان مقام معظم رهبری عملیاتی شود، جامعه اسلامی و کشورمان راه و مسیر خود را به سوی تمدن نوین اسلامی پیش گرفته و در مسیر گسترش مفاهیم انقلاب موفق خواهد شد.

وی به اهمیت تدبر در قرآن اشاره کرد و گفت: قرائت قرآن همراه با تدبر، قفل قلب را باز می کند و روح جوان‌ مومن انقلابی با تدبر قران اعتلا می یابد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به جوانان تصریح کرد: قرآن را به خوبی تلاوت کن و با معارف آن آشنا شو و در آن تدبر کن که این سه کار در کنار هم شرایط را برای جهاد کبیر، جهاد علمی، جهاد تبیین، جهاد سیاسی و جهاد اقتصادی فراهم می کند و اگر امروز با ضعف هایی مواجه هستیم نتیجه عدم انس با قرآن است.

وی خطاب به حافظان قرآن و سرداران جنگ نرم اظهار کرد: امرور روز ذلت دشمن است و نشان دادید که پرچم نورانی ولایت مداری در گیلان و‌ در کشور به اهتزاز درخواهد آمد و با سرمایه قرآن و جهاد کبیر با محوریت قرآن و محبت اهل بیت(ع) این فرهنگ جهانی خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه