"علیرضا زادبر" در نشست "فردای پس از اغتشاشات"

شاهد انقطاع ارتباط بین نسل‌ها هستیم/ باید برگردیم به مردم!

“علیرضا زادبر” استاد دانشگاه با بیان اینکه کانالیزه شدن یعنی اینکه ما می‌گوییم هیئت خودم، مدرسه مذهبی برای بچه خودم و این در حالی است که در فردای “پس از اغتشاشات” باید به مردم برگردیم، گفت: وقتی با مردم کانالیزه برخورد می‌کنیم دشمن سامانه تحلیل آنان را به دست می‌گیرد

شاهد انقطاع ارتباط بین نسل‌ها هستیم/ باید برگردیم به مردم!

به گزارش خبرنگار هشت دی، “علیرضا زادبر” تاریخ‌پژوه و استاد دانشگاه در نشست ” فردای پس از اغتشاشات” پیرامون راهبرد جریان‌های انقلابی در تالار مرکزی شهر رشت، با بیان اینکه گیلان خشن‌ترین استان در حوادث اخیر بود، اظهار کرد: شروع درگیری در گیلان از چند جهت تفاوت داشت، اولین آمبولانس را اینجا آتش زدند، اولین مسجد در این استان آتش گرفت، اولین چادرها را اینجا کشیدند و اولین استانی که مسئولانش پیدا نبودند نیز همین استان بود.

وی با بیان اینکه باید بین خوف‌ورجا پیش برویم اگر می‌خواهیم جامعه را خوب تحلیل کنیم، گفت: وقتی دشمن به هر دلیلی استان ما را انتخاب کرده است ما هم باید زودتر اقدام کنید و مدل را تغییر دهیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اینکه می‌گویند دهه هشتادی‌ها ازدست‌رفته‌اند حرف غلطی است خیلی از این‌هایی که در این ایام در راه تأمین امنیت شهید شده‌اند متولد دهه هشتاد هستند لذا نکته این است که ما باید متفاوت از همه استان‌های دیگر در فردای پس از اغتشاشات کارکنیم.

اغتشاشات گیلان به لحاظ شدت، حدت و گستردگی متفاوت است

زادبر با تأکید بر اینکه وقایع اتفاق افتاده در استان گیلان به لحاظ شدت، حدت و گستردگی متفاوت است، بیان کرد: سلطنت‌طلبان در ماجراهای اخیر در استان ما اثرگذار بوده و شبکه داشتند.

جمهوری اسلامی را فقط مردم می‌توانند نگه‌دارند

زادبر تصریح کرد: جمهوری اسلامی را فقط مردم می‌توانند نگه‌دارند، مردم آگاه متصل به رهبر و این اتصال اگر در استان به هم بخورد هزینه بالا می‌رود.

وی در ادامه بابیان اینکه برخی هیئت‌های ما نیز اکنون ضد مردم شده‌اند، هیئت‌های خصوصی و خوشگل که خاص برخی حزب‌اللهی‌ها است، تصریح کرد: همه‌جا را کانالیزه و اختصاصی کرده‌ایم بعد می‌گوییم چرا مردم نمی‌آیند این در حالی است که در آن ۵.۶ روز اول بسیاری از همین هیئت‌ها نیز حاضر نشدند یک بیانیه بدهند.

شاهد انقطاع ارتباط بین نسل‌ها هستیم

این استاد دانشگاه گیلان، هیئت، بسیج و کانون‌های مردمی را پایه‌های بقای انقلاب اسلامی دانست که در آن باید بازنگری شود، گفت: مردم در این جمع‌ها نیستند، کدام جمع هستند؟ مردم‌های کانالایزه و این یعنی انقطاع ارتباط بین نسل‌ها اتفاق افتاده است.

باید برگردیم به مردم

وی با تأکید بر اینکه باید برگردیم به مردم، گفت: وقتی به سمت مردم برنمی‌گردیم امثال مسیح علی نژاد، علی کریمی و… سوار می‌شوند.

زادبر ادامه داد: کانالیزه شدن یعنی اینکه ما می‌گوییم هیئت خودم، مدرسه مذهبی برای بچه خودم، این در حالی است که در فردای “پس از اغتشاشات” باید به مردم برگردیم.

هشدارهایی که در رشت نادیده گرفته شد

این تاریخ‌پژوه با اشاره به اینکه حضور ۲۸درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری در شهر رشت یک هشدار بود، گفت: وقتی در یک خیابان دو پت شاپ هست یعنی هشدار فرهنگی، افزایش تعداد مراکز رسمی تتو یعنی هشدار فرهنگی، بعد مسئولین ما درگیر این هستند که نانوایی‌ها تا ساعت شش پخت کنند یا هشت.

وی با بیان اینکه فعلاً همه باید بپذیریم که ما در مردم نیستیم، گفت: حتی صفحات ما هم کانالیزه است و تعدادی افراد را از بین هم‌فکرهای خودمان دنبال می‌کنیم.

وقتی با مردم کانالیزه برخورد می‌کنیم دشمن سامانه تحلیل آنان را به دست می‌گیرد

این استاد دانشگاه با بیان اینکه وقتی با مردم کانالیزه برخورد می‌کنیم دشمن سامانه تحلیل مردم را به دست می‌گیرد، تصریح کرد: برخی‌ها از همین مداحان، هیئتی‌ها و مذهبی‌ها در روضه‌ها خودشان را می‌کشند برای چادر حضرت زهرا(س) اما در پی چادر کشیدن‌ها در همین خیابان‌ها یک استوری هم نگذاشتند چرا چون سامانه تحلیلش دست دشمن است.

وی افزود: در فتنه سال ۸۸ شاهد این موضوع بین خواص سیاسی بودیم، اما اکنون دشمن سطح را پایین آورده و بر روی کسانی که بر روی مردم تأثیرگذارند تمرکز کرده است.

زادبر با بیان اینکه از اولین نفرهایی بودم که راجع به “مهسا امینی” مطلب نوشتم، گفت: از همان ابتدا صحنه‌آرایی‌ها مشخص بود اما تا زمانی که سامانه تحلیل دانش آموزان ما، کارمندان ما و جوانان ما دست دشمن است بازهم این فضا تکرار می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن بر اذهان مردم القا می‌کند که جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است، با این بیان که نمی‌بینید از پس چند تا دهه هشتادی برنمی‌آیند، زندان را نمی‌توانند کنترل کنند، اینترنت را نمی‌توانند باز نگه‌دارند؟ و با این شاخص‌ها سعی می‌کند ابهت جمهوری اسلامی که قدرت اول منطقه است را بشکند زیر بین خود فروپاشی با حس فروپاشی فرق است.

این استاد دانشگاه با اشاره به رزمایش ترکیبی سپاه در مرز آذربایجان، گفت: جمهوری اسلامی اقتدارش را به دشمن خارجی نشان می‌دهد اما این اقتدار در داخل و در مدارس به هم می‌خورد.

ضرورت ایجاد زمینه پذیرش در جوانان و نوجوانان

وی با تأکید بر اینکه ما باید برگردیم به مردم، تصریح کرد: باید آتش به اختیار باشیم، اگر مسئولان دولتی درست‌کار می‌کردند وضعیت ابن نبود، پس ما باید برویم سامانه تحلیل مردم را پس بگیریم. امام نیز اول سامانه تحلیل مردم را به دست آورد و بعد گفت خون بر شمشیر پیروز است.

این استاد دانشگاه افزود: ما بازی زمینه پذیرش را باختیم. وقتی می‌گویند در فردای براندازی باشگاه بدن‌سازی مختلط می‌شود یعنی دشمن قبل از اینکه سنگ بدهد دست نوجوان ما زمینه پذیرش را برایش فراهم کرده است.

زادبر خاطرنشان کرد: سامانه تحلیل مردم را زمانی می‌توانیم به دست آوریم که زمینه پذیرش ایجاد کنیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه