پایان برداشت برنج در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک برنج از شالیزار‌های گیلان برداشت شد که پیش‌بینی می‌شود ۷۱۳ هزار تن برنج سفید به ارزش ۴۹۰ هزار میلیارد ریال از آن استحصال شود.

پایان برداشت برنج در گیلان

به گزارش ۸دی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام پایان برداشت برنج در شالیزار‌های گیلان اظهار کرد: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک برنج از شالیزار‌های گیلان برداشت شد که پیش بینی می‌شود ۷۱۳ هزار تن برنج سفید به ارزش ۴۹۰ هزار میلیارد ریال از آن استحصال شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت برنج از اوایل مرداد در گیلان آغاز شد، افزود: پارسال ۶۱۹ هزار و ۵۶۸ تن برنج از شالیزار‌های گیلان برداشت شد. مساعد بودن شرایط آب و هوایی و کشاورزی ماشینی علت این افزایش تولید است.

صالح محمدی با اشاره به برداشت ماشینی ۱۸۵ هزار هکتار از شالیزار‌ها گفت: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش ضایعات برنج و افزایش سرعت در تولید برنج از مزایای کشت و برداشت ماشینی است.

این مسئول با اشاره به ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش، خاطرنشان کرد: این محصول نیز می‌تواند برای کشاورزان درآمدزا باشد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه