رفع تصرف ۱۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی در آستانه‌اشرفیه

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از رفع تصرف هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی در بخش کیاشهر خبر داد و گفت: متصرف ۵۴ ساله به مرجع قضائی معرفی شد.

رفع تصرف ۱۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی در آستانه‌اشرفیه

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در بخش کیاشهر و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و افزود: ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند. در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی هزار و ۷۰۰ متر از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله حصار بلوکی محصور و در آن اقدام به ساخت بنا کرده ‌است.

 سرهنگ “سید مهدی نجفی‌پور” به معرفی متهم ۵۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اشاره و بیان کرد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد. کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان حفظ و حراست از منابع طبیعی را وظیفه همگانی عنوان کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه