عالم اهل تسنن تالش در گفتگو با خبرنگار ۸دی؛

کسانی که پرچم کشور را آتش می زنند قطعا از مردم عادی نیستند/ اعمال رفتار قانونی در برابر آشوبگران و سو استفاده کنندگان ضروری است

حجت الااسلام “عزت شیخ” عالم اهل تسنن و مدیر حوزه علمیه محمدیه تالش با بیان اینکه آن دسته از افراد که پرچم کشور یا قرآن را آتش می زنند قطعا از مردم عادی نیستند گفت: اینها فرصت طلبانی هستند که قصد سوءاستفاده دارند وگرنه مردم معترض به شعائر ملی مانند پرچم که هویت ملت است توهین نمی کند.

کسانی که پرچم کشور را آتش می زنند قطعا از مردم عادی نیستند/ اعمال رفتار قانونی در برابر آشوبگران و سو استفاده کنندگان ضروری است

حجت الاسلام عزت شیخ در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه ناآرامی های ایجاد شده موجب ناامنی کشور می شود اظهار کرد: نباید با کسانی که علیه مردم و نظام هستند اقدام به کار غیرقانونی و غیراجتماعی کنیم بلکه باید به قانون تمکین کرد و منتظر شفاف سازی از سوی مسئولان ذی‌ربط بود.

عالم اهل تسنن و مدیر حوزه علمیه محمدیه تالش با بیان اینکه یک جامعه زمانی موفق می شود که همه امور خود را بر اساس فرهنگ درست پیش ببرد افزود: اقدامات غیراخلاقی و غیرفرهنگی و آشوب طلبی زیبنده هیچ جامعه ای نیست.

وی با اشاره به اینکه آن دسته از افراد که پرچم کشور و یا قرآن آتش می زنند قطعا از مردم عادی نیستند ادامه داد: اینها فرصت طلبانی هستند که قصد سوءاستفاده دارند وگرنه مردم معترض به شعائر ملی مانند پرچم که هویت ملت است توهین نمی کند.

این روحانی اهل سنت با تاکید بر اینکه هر کشوری یک نماد دارد و حفظ حرمت این نماد ضروری است خاطرنشان کرد: مردم عادی چنین رفتارهایی از خود بروز نمی دهند و این افراد نادان یا تحریک شده از سوی دشمنان خارجی هستند.

وی با بیان اینکه اعمال رفتار قانونی در برابر آشوبگران و سو استفاده کنندگان ضروری است گفت: خیلی ها منتظر سوءاستفاده از شرایط فعلی هستند و نیروهای امنیتی و انتظامی باید برای کنترل اوضاع از این تحرکات غیراخلاقی و غیرفرهنگی جلوگیری کند.

عزت شیخ با اشاره به اینکه همه دول جهان برای کنترل چنین مواردی قوانینی دارند عنوان کرد: ابتدا باید با معترضان تعامل و تسامح کرد و اگر این کار جواب نداد باید برخورد بازدارنده مناسب انجام گیرد تا منجر به سو استفاده و در نتیجه بی عدالتی نشود.

عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه معترضان باید آرامش جامعه و امنیت کشور را در نظر بگیرند افزود: هیچ مشکلی با آشوب و اقدامات این چنینی حل نمی شود بلکه باید راهکار مناسبی برای هر مشکل پیشنهاد کرد و با دلسوزان و مسئولان مربوطه برای حل آن همکاری کرد و با افرادی که قصد تشدید مشکلات دارند نیز باید برخورد فرهنگی و در صورت لزوم برخورد حکومتی شود تا اوضاع تحت کنترل درآید.

وی تاکید کرد: اعتراضات باید به صورت مسالمت آمیز و در چارچوب قانون و حفظ شعائر دینی و اعتقادی و ملی انجام شود تا راهکار مناسبی برای رفع مشکلات پیدا کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه