برخورداری عشایر گیلان از برق خورشیدی افزایش خواهد یافت

رئیس سازمان امور عشایر گیلان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده برخورداری عشایر از نعمت برق شبکه‌ای و پنل های خورشیدی برای تامین برق افزایش خواهد یافت.

برخورداری عشایر گیلان از برق خورشیدی افزایش خواهد یافت

به گزارش ۸دی،بهزاد غیاثوند رئیس سازمان امور عشایر گیلان در گفتگویی با اشاره به برنامه سازمان عشایری کشور برای افزایش برخورداری تمام مناطق عشایری کشور از برق شبکه‌ای و خورشیدی اظهار کرد: به این ترتیب در گیلان نیز از این پس مناطق عشایری بیشتری از نعمت برق شبکه‌ای و خورشیدی برخوردار می‌شوند. بر اساس اولویت های جمعیت انسانی و دامی با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی انجام شده است تا پنل های خورشیدی بیشتری برای استان خریداری شود.

وی در خصوص ضرورت بروزرسانی سرشماری عشایر کوچنده گیلان افزود: موضوع آمار عشایر یک موضوع اساسی است در حال حاضر در عرصه با جمعیتی مواجه هستیم که عشایر محسوب می شوند اما در مرکز آمار نیستند. فرصت داده شده تا کسانی که حذف شده اند در لیست اصلاح شوند و اخیرا بارگذاری ها انجام شده تا کسی از عشایر گیلان جا نماند.

رئیس سازمان امور عشایر گیلان با بیان اینکه به زودی کوچ پاییزه عشایر شروع می‌شود، ادامه داد: بروز رسانی آمار جمعیت عشایر کوچنده استان ضروری است.

غیاثوند گفت: هم اکنون با رفع نقص مدارک جمعیت عشایر استان در حال تکمیل است و به این ترتیب اعتبارات لازم برای جمعیت عشایر واقعی استان تزریق خواهد شد.

وی در خصوص اختصاص تسهیلات ارزان‌ قیمت پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما این است از این تسهیلات به عشایر گیلان حتما اختصاص یابد.

رئیس سازمان امور عشایر گیلان گفت: نقدینگی تاثیر زیادی در فعالیت‌های تولیدی دارد و با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی باید نقدینگی بیشتری برای عشایر تامین کنیم تا بتوانیم سطح تولیدات آنان را افزایش دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه