رفع تصرف بیش از هزار و ۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان

فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف بیش از هزار و ۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان لاهیجان خبر داد و گفت: متصرفان به مرجع قضائی معرفی شدند.

رفع تصرف بیش از هزار و ۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی در پیشگیری از وقوع جرایم و برخورد با متخلفان و مجرمان اظهار کرد: حفظ اراضی ملی از دست‌اندازی سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه از دریافت خبری در خصوص تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو در شهرستان لاهیجان و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و افزود: ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل‌های اعلامی اعزام شدند.

سردار “عزیزاله ملکی” بیان کرد: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، دو نفر هزار و ۸۷۵ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این اراضی را ۲۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص متهمان ۴۴ و ۶۰ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند. با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

ملکی در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه