امانی: امشب “تاسیان سایه” است

نماینده سابق ایران در یونسکو با بیان اینکه سایه وقتی از رشت سخن می‌گفت حال و هوای دیگری داشت، گفت: یکی از کتاب‌های سایه “تاسیان” بود و امشب “تاسیان سایه” است.

امانی: امشب “تاسیان سایه” است

به گزارش ۸دی، به نقل از مهر “احمد امانی” صبح شنبه در مراسم بزرگداشت و تدفین امیرهوشنگ ابتهاج در باغ محتشم رشت با اشاره به اینکه سایه در آخرین لحظات زندگیش نام رشت را بر زبان آورده است، اظهار کرد: دکتر سام در بیمارستان از او پرسیدند ای نسیم سحر آرامگاه یار کجاست و سایه جواب داد رشت شهر خودم.

وی با بیان اینکه سایه وقتی از این شهر سخن می‌گفت حال و هوای دیگری داشت، گفت: یکی از کتاب‌های سایه «تاسیان» بود و امشب «تاسیان سایه» است و شما این شام غریبان را در مزار سایه بخوانید.

نماینده سابق ایران در یونسکو اضافه کرد: سایه یکی از گوهرهایی بود که برای قرن‌ها یکی از دانه‌های درشت زنجیر ادبیان ایران از رودکی به این سلسله کشیده شده و به شما به امانت سپرده شد و آن ادبیات ایران است و این سلسله ادامه دارد.

 امانی با بیان اینکه این باغی که سایه در آن می آرمد به یادمان می‌آورد چگونه هسته ادبیات کشور وقتی شکفته می‌شود باغ‌ها روانه می‌شود، ادامه داد: باغ محتشم نماد باغ‌های زیادی است در اشعار زیاد و در ادبیات پس از این خواهد شکفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه