صعود تاریخی تیم هندبال نوجوانان دختر ایران به جمع ۱۶ تیم برتر جهان

تیم هندبال نوجوانان دختر ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان نمایش درخشانی را نشان داد و حریف قدرتمند خود سنگال را با نتیجه ۳۹ بر ۲۹ از پیش رو برداشت و با این پیروزی در یک صعود تاریخی به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه یافت.

صعود تاریخی تیم هندبال نوجوانان دختر ایران به جمع ۱۶ تیم برتر جهان

به گزارش ۸دی، تیم هندبال نوجوانان دختر ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان نمایش درخشانی را نشان داد و حریف قدرتمند خود سنگال را با نتیجه ۳۹ بر ۲۹ از پیش رو برداشت و با این پیروزی در یک صعود تاریخی به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه یافت.

دختران ایران در نیمه نخست این دیدار با ارائه یک نمایش زیبا با پیروزی ۱۹ بر ۱۳ به پایان رساندند. در ادامه این بازی تیم هندبال نوجوانان دختر ایران عملکرد خوب را ادامه داد و در پایان ۶۰ دقیقه به نتیجه ۳۹ بر ۲۹ به پیروزی دست یافت. دختران ایران روز گذشته نیز با ارائه یک نمایش درخشان مقابل ازبکستان به پیروزی رسیدند. با کسب این پیروزی دختران هندبالیست ایران اولین رشته توپی بانوان در ایران شدند که به جمع ۱۶ تیم برتر دنیا راه یافته اند. این اتفاق مهم نقطه عطفی در تاریخ ورزش بانوان در میان رشته های توپی به شمار می رود.

فاطمه مریخ در پایان مصاف با سنگال در رقابت‌های قهرمانی جهان عنوان ارزشمندترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد. پیش از این و در جریان رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان نیز مریخ موفق به کسب عنوان برترین بازیکن میدان در دیدار با تونس شده بود. به این ترتیب فاطمه مریخ اولین بازیکن هندبال بانوان ایران نام می‌گیرد که هم در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و هم در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان موفق به کسب جایزه برترین بازیکن میدان شده است.

آسمان بدوی، سعیده غضنفری، مائده عشاق، شقایق چراغی، هانیه قراگزلو، نسترن فراهانی، زهرا فتوتی، سبا زنگنه، تینا کیهانی، هانیه شاه ویسی، فاطمه احمدی، آرزو بهمئی، فاطمه مریخ، شهرزاد نصوحی، نگین رحمانی، الناز یار محمدتوسکی ترکیب تیم هندبال نوجوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی مقدونیه شمالی را تشکیل می‌دهند.

غلامعلی اکبرآبادی (مدیر فنی)، فاطمه محمدخانی (مربی)، مریم رضاییان (سرپرست) و اکرم حبیب‌لو (فیزیوتراپ) به عنوان کادر فنی تیم هندبال نوجوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی جهان حضور دارند.

تیم هندبال نوجوانان دختر ایران برای نخستین بار است که در مسابقات جهانی شرکت می‌کند. نمایندگان ایران در این مسابقات با تیم‌های ازبکستان، سنگال و مقدونیه شمالی هم گروه هستند. رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از هشتم تا نوزدهم مردادماه با حضور ۳۲ تیم در مقدونیه شمالی در حال برگزاری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه