فرماندار تالش:

تمرکز بر شهرستان تالش به عنوان قطب گردشگری اقتصاد گیلان را تامین می کند

کیا عاشوری بر تمرکز در حوزه زیرساختی شهرستان تالش با وجود داشتن ۹۰ کیلومتر طول ساحلی و مناطق کوهستانی چشم نواز، گفت: اگر توجه و همراهی ویژه ای در بحث گردشگری در تالش انجام شود، این شهرستان می تواند به عنوان قطب اکوتوریسم از لحاظ اقتصادی استان گیلان را تامین کند.

تمرکز بر شهرستان تالش به عنوان قطب گردشگری اقتصاد گیلان را تامین می کند

به گزارش ۸دی،کیا عاشوری در حاشیه حضور رئیس کل دادگستری و دیدار با دهیاران شهرستان تالش به استراتژی بودن این شهرستان تاکید کرد و گفت: تالش یکی از شهرستان های مهم و اثر گذار از لحاظ وسعت جغرافیایی و جمعیتی با ۲۱۰ هزار نفر که با توجه به ظرفیتهای بالایی که دارد نیازمند توجه بیشتر از لحاظ زیرساختی در حوزه های مختلف می باشد.

وی با اشاره به اینکه تالش با وجود داشتن ۹۰ کیلومتر طول ساحلی و به همان اندازه وجود مناطق کوهستانی که چشم ها را نوازش می دهد، به زیر ساخت در حوزه گردشگری تاکید و بیان داشت: اگر توجه و همراهی ویژه ای در بحث گردشگری در تالش انجام گردد، این شهرستان می تواند به عنوان قطب اکوتوریسم از لحاظ اقتصادی استان گیلان را تامین کند.

فرماندار تالش در ادامه گفت: با اینکه تالش از لحاظ زیر ساختی چندین سال از بعضی شهرستان های دیگر عقب مانده و مشکلات زیر ساختی ضعیف و عدیده ای دارد ولی مردمانش باصفا ، مهربان و دلسوز انقلاب ، با این تفاسیر تالش نمایانگر گیلانی کوچک می باشد که امروز برای همه ی ایرانیان شناخته و تالش را دوست دارند.

 عاشوری در ادامه به موقعیت حساس و کریدور تجاری بودن این منطقه که نقطه اتصال کشور عزیزمان برای تبادل کالا به آسیا میانه می باشد به نبود کمربند در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: در طول این سال ها با ناکارآمدی بعضی از مدیران این مشکل همچنان در این شهرستان باقیمانده است.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت مردمی ایت الله رئیسی و در راس استان با حضور دکتر عباسی در مقام عالی دولت درگیلان که به صورت میدانی و حضور مکرر در تالش و در کنار مردم به صورت جهادی پیگیر رفع مشکلات این منطقه بوده، شاهد اتفاقات خوبی در تالش هستیم و امید داریم مشکلات روزبه روز مرتفع تر شود.

فرماندار شهرستان در ادامه از پروژه ۷۰ میلیاردی چاه فلمن برای تامین آب شرب شهر تالش که مردم عزیز ما باقطعی های مکرر رو بودند، بیان داشت: این پروژه با پیگیری نماینده محترم و حمایت های همه جانبه استاندار محترم و تلاش های مدیران شهرستان در حال تکمیل می باشد.

عاشوری ضمن تقدیر از دستگاه قضا در تسریع و اهدا زمین از منابع طبیعی به جهت احداث پروژه ی پست ۶۳ کیلو واتی برق لیسار با اعتبار ۳۰۰ میلیارد، که مشکل تامین برق در بخش کرگانرود و حویق را حل خواهد کرد، از تامین اعتبار به مبلغ ۱۰ میلیاردی برای پروژه راه اسالم به تالش درطول این ۵ ماه با مساعدت استاندار و پیگیری نماینده شهرستان خبرداد.

وی به موضوع نهضت آسفالت در شهرستان در دولت جدید اشاره کرد و افزود: در بحث آسفالت و ترمیم راه ها شهرستان قدم های موثر توسط دولت برداشته شده راه ییلاقی کیشون بن بخش مرکزی۶ میلیارد و جاده توریستی اسالم به خلخال ۴۰ میلیارد اعتبار جهت تثبیت و آسفالت این راه بسیار زیبا لحاظ گردیده ، به زودی با انتخاب پیمانکار، کار شروع می‌شود.

فرماندار تالش از پروژه ابرسانی روستاهای این شهرستان با تامین ۴۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولت محترم برای تامین آب ۱۵۶ روستا در طول ۳ سال توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی امام حسن مجتبی و کمک بسیج سازندگی و نظارت شرکت ابفای استان خبر داد.

این مقام مسئول ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه قضا خواستار نگاه ویژه این قوه به شهرستان شد و خاطرنشان کرد: موضوع تعیین تکلیف روستاهای دارای طرح در اراضی ملی در قالب ماده ۴ (در بحث طرح هادی) و تهیه طرح هادی برای روستاهای فاقد طرح بالای ۲۰ خانوار معضلی بزرگ در این منطقه می باشد که نیازمند توجه از سوی دستگاه قضا می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه