هشدار جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف گیلان/ مردم از حضور در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اعلام آماده باش ستاد بحران استان و شهرستان‌ها، گفت: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی جدید به استان و جاری شدن روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و صاعقه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در گیلان وجود دارد.

هشدار جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف گیلان/ مردم از حضور در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند

به گزارش ۸دی، “امیر مرادی” مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگاران، گفت: با تغییر سطح هشدار هواشناسی استان از زرد به نارنجی و به دلیل خشکی زمین و کمبود بارش‌ها در ۲ ماه گذشته، بارش باران در مناطق کوهستانی قطعا با سیلاب همراه خواهدبود، مردم مناطق شهری و روستایی استان در ۲ روز آینده، از حضور در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به کوهستان‌ها جدا خودداری کنند.

وی با اعلام آماده باش ستاد بحران استان و شهرستان‌ها، افزود: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی جدید به استان از ظهر یکشنبه دوم مرداد تا دوشنبه سوم مرداد ۱۴۰۱ و جاری شدن روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و صاعقه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در گیلان وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر سرعت بخشی به لایروبی برخی پل‌ها و رودخانه‌ها در گیلان، اضافه کرد: مسئولان استانی و شهرستانی در دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادرسان برای پیشگیری از بحران احتمالی سیلاب در این هفته، تمهیدات لازم برای استقرار اکیپ‌های عملیاتی در نقاط خطرآفرین استان را در دستور کار دارند.

مرادی گفت: این سامانه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه علاوه بر مناطق کوهستانی، در مناطق جلگه‌ای استان هم فعالیت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه