مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان:

دشمن با تغییر راهبرد به دنبال تسخیر قلوب و اذهان مردم است/ رسانه و فضای مجازی ابزار اصلی جنگ شناختی و ادراکی

“سجاد ستوده” با اشاره به پیج تمدنی و تقابلی انقلاب اسلامی با تمدن غرب، رسانه و فضای مجازی را ابزار اصلی جنگ شناختی و ادراکی دانست و گفت: راهکار اصلی در جنگ ادراکی، جهاد تبیین مستمر و مداوم است.

دشمن با تغییر راهبرد به دنبال تسخیر قلوب و اذهان مردم است/ رسانه و فضای مجازی ابزار اصلی جنگ شناختی و ادراکی

“سجاد ستوده”، مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان ظهر امروز در جمع فعالان فضای مجازی استان با بیان اینکه آمریکا از سال ۲۰۰۲ به هیچ کشوری حمله نکرده است اظهار داشت: آمریکا ۷ تریلیون دلار در عراق هزینه کرد و بیش از یک میلیون عراقی را کشت و تعداد زیادی کشته داد، اما به اهداف از پیش طراحی شده‌اش در منطقه نرسید. این موضوع سبب تغییر راهبرد دولت آمریکا در توسعه فرهنگ و سبک زندگی آمریکایی شد.

دشمن با تغییر راهبرد به دنبال تسخیر قلوب و اذهان است

ستوده در ادامه افزود: روزگاری برای توسعه فرهنگ، اول به دنبال تسخیر جغرافیا می رفتند، اما سالهاست که با تغییر راهبرد به دنبال تسخیر قلوب و اذهان هستند. اگر قلوب و اذهان ملتی به تسخیر درآید، جغرافیای آن ملت خود به خود به تسخیر در می آید؛ آن هم بدون شلیک حتی گلوله‌ای.

وی گفت: مدل مواجهه آمریکا با کشور تغییر کرده است و به جای تسخیر جغرافیای کشورها به دنبال تسخیر اذهان مردم است و در صورت تسخیر اذهان مردم، جغرافیا هم فتح خواهد شد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان ادامه داد: این جنگ ادراکی جدید نیست و از زمان پیامبر اسلام (ص) هم وجود داشته است. درست بعد از عید غدیر شبهه افکنی درباره ولایت امیرالمومنین علیه السلام شروع شد و چند ماه بعد، خلافت از علی علیه‌السلام سلب شد. بعدها نتیجه جنگ ادراکی این شد که مردم در هنگام شهادت امیرالمومنین علیه السلام گفتند مگر علی نماز می‌خواند که در محراب کشته شده است.

عاشورا نتیجه جنگ ادراکی و شناختی است

وی تاکید کرد: عاشورا نتیجه جنگ ادراکی و شناختی است و اگر در انقلاب اسلامی هم در جنگ ادراکی شکست بخوریم باید منتظر عاشورای انقلاب اسلامی باشیم.

رسانه و فضای مجازی ابزار اصلی جنگ شناختی

ستوده در ادامه با اشاره به پیج تمدنی و تقابلی انقلاب اسلامی با تمدن غرب، رسانه و فضای مجازی را ابزار اصلی جنگ شناختی و ادراکی دانست و گفت: راهکار اصلی در جنگ ادراکی، جهاد تبیین مستمر و مداوم است.

بسیاری از نمادهای هویتی تاریخ گیلان مغفول مانده

ستوده در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ و معرفی نمادهای هویتی به خصوص به نسل جوان گفت: بسیاری از نمادهای هویتی تاریخ گیلان مغفول مانده و کمتر کسی آنها را می شناسند.

وی با بیان اینکه یکی از شهدای کربلا اهل دیلمان سیاهکل بوده گفت: حضرت اسلم ابن عمرو، شهید خوش عاقبت گیلانی است که پا به رکاب سید الشهدا(ع) در کربلا به شهادت رسید. این شهید بزرگوار تا ۱۵ سالگی در همین گیلان خودمان زندگی می کرده، اما امروز کمتر گیلانی است که این شهید گیلانی حادثه کربلا را بشناسد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان توجه به نمادهای هویتی ملی و محلی را ابزاری موثر در جنگ ادراکی دانست و گفت: در کنار توجه به رسانه و جهاد مستمر تبیین، تلاش برای معرفی نمادهای هویتی ابزاری مناسب برای پیروزی در مواجهه ادراکی با دشمن است.

وی با معرفی آیت الله رسولی که در مبارزه با خفقان رضاخانی در رشت قیام کرد، گفت: امروز در نتیجه جنگ شناختی، جوانان و مردم از مسایل، نمادها و الگوهای هویتی خود اطلاعات کمی دارند و ما باید در حوزه فضای مجازی در این خصوص کار بیشتری انجام دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه