دادستان انزلی مطرح کرد

قوانین مرتبط با تالاب نیازمند بازنگری و اصلاح است/ دست درازی به بیت المال خط قرمز دستگاه قضا

دادستان انزلی با بیان اینکه قوانین مرتبط با تالاب نیازمند بازنگری و اصلاح است، گفت: شرکت سهامی آب منطقه ای به موجب قانون توزیع عادلانه به عنوان متولی تالاب است و اکنون مالکیت تالاب به ماده ۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک کشور برای منابع طبیعی است که قانون توزیع عادلانه آب، آب منطقه ای را متولی قرار داده که این حوزه نیازمند اصلاح قوانین است.

قوانین مرتبط با تالاب نیازمند بازنگری و اصلاح است/ دست درازی به بیت المال خط قرمز دستگاه قضا

به گزارش هشت دی، تالاب انزلی از نوع تالابهای ساحلی بوده و بوسیله یک کانال کشتیرانی که از طریق دو موج شکن واقع در تاسیسات بندرگاه انزلی حمایت و به دریای خزر متصل میباشد.

حوزه آبریز تالاب دارای مساحتی حدود ۳۷۴ هزار هکتار است

تالاب انزلی در سال ۱۳۵۴ در فهرست تالابهای بین‌المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید و همچنین سازمان بین المللی حیات پرندگان این تالاب را بعنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده است.

اکبر سبحانی دادستان انزلی در نشست با خبرنگاران در رابطه وقوع مخاطراتی که حیات تالاب انزلی را به خطر می اندازد با اشاره به وقوع سه فقره حریق عمدی در تالاب انزلی، گفت: با توجه به وقوع این تعداد حریق عمدی جلوی هرگونه تصرف در بستر تالاب گرفته شد و به احدی اجازه دست درازی به بستر تالاب را ندادیم.

وی با تاکید بر اینکه تصرفات غیرقانونی و دست درازی به بیت المال خط قرمز دستگاه قضاست، افزود: جلوی اقدامات غیرقانونی خاطیانی که از طریق حریق عمدی در بستر تالاب انزلی دست درازی می کنند را می گیریم.

سبحانی تصریح کرد: افراد خاطی که قصد دست درازی به تالاب را داشتند شناسایی شدند و برای آنها پرونده تشکیل دادیم و در یک دادرسی عادلانه با رعایت اصل بی طرفی به اقدامات این افراد رسیدگی و پس از صدور رای به دادگاه تجدید نظر ارسال شد که خاطیان از حیث حریق عمدی و آلودگی محیط زیستی به مجازات محکوم شدند و در اجرای احکام کیفری به مرحله اجرا در آمد.

تخریب سازه های غیرمجاز در بستر تالاب ادامه دارد

دادستان انزلی با تاکید بر اینکه تخریب سازه های غیرمجاز در بستر تالاب ادامه دارد، گفت: دو دادنامه قطعی نیز برای قلع و قمع بنا و اعیانات غیر قانونی و رفع تصرف عدوانی قسمتی از حریم و بستر تالاب که از سوی آب منطقه ای طرح شکایت شده بود انجام گرفت.

قوانین مرتبط با تالاب نیازمند بازنگری و اصلاح است

وی با بیان اینکه قوانین مرتبط با تالاب نیازمند بازنگری و اصلاح است، گفت: شرکت سهامی آب منطقه ای به موجب قانون توزیع عادلانه به عنوان متولی تالاب است و اکنون مالکیت تالاب به ماده ۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک کشور برای منابع طبیعی است که قانون توزیع عادلانه آب، آب منطقه ای را متولی قرار داده که این حوزه نیازمند اصلاح قوانین است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه