استاندار گیلان: اقدامات امنیتی در سواحل برای مقابله با هنجارشکنی‌ها لازم و ضروری است

استاندار گیلان توجه به اقدامات امنیتی در سواحل را هم برای مقابله با هنجارشکنی‌ها لازم و ضروری دانست و افزود: شهرداری‌ها در حوزه مسئولیت خود در حال اجرای طرح های سالم‌سازی دریا هستند و انتظار داریم آموزش‌های لازم در حوزه نجات غریق و جداسازی حریم‌ها توسط این نهادها اجرا شود.

استاندار گیلان: اقدامات امنیتی در سواحل برای مقابله با هنجارشکنی‌ها لازم و ضروری است

به گزارش ۸دی،اسدالله عباسی امروز (پنج ‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت) در اولین گردهمایی مسئله شناسی فرهنگی و اجتماعی سواحل کشور که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد اظهار داشت: مسئله شناسی فرهنگی و اجتماعی سواحل با توجه به موضوع آزادسازی سواحل به دستور رییس جمهور موضوعی بسیار مهم تلقی می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سال های دور سواحل با دست‌اندازی برخی افراد حقیقی و حقوقی مواجه و از مردم گرفته شد تصریح کرد: هنوز اقدامات حوزه آزادسازی سواحل ادامه دارد و دستگاه‌های دولتی و نهادها از حریم ۶۰ متر خود عقب‌نشینی کردند و در بحث استفاده بهینه از سواحل با مسئولیت فرمانداران و با تشکیل قرارگاه فرهنگی با مسئولیت ائمه جمعه در حال اقدام هستیم.

عباسی توجه به اقدامات امنیتی در سواحل را هم برای مقابله با هنجارشکنی‌ها لازم و ضروری دانست و افزود: شهرداری‌ها در حوزه مسئولیت خود در حال اجرای طرح های سالم‌سازی دریا هستند و انتظار داریم آموزش‌های لازم در حوزه نجات غریق و جداسازی حریم‌ها توسط این نهادها اجرا شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه فرمانداران باید از متفرق عمل کردن در حوزه سواحل پرهیز کنند ابراز داشت: نباید مسیرهای منتهی به سواحل بسته شود بلکه انتظار داریم مدیریت لازم در این بخش توسط متولیان از جمله نهادهای انتظامی مورد توجه و دقت گیرد.

وی اظهار داشت: شیوه اداره ساحل در شمال و جنوب کشور با هم متفاوت است و باید طوری مدیریت شود که با رویکردهای اقتصادی برای ساکنان هر کدام از مناطق درآمدزایی ایجاد شود.

استاندار گیلان از کم بودن درآمد سرانه در استان‌های شمالی از جمله گیلان سخن گفت و اظهار داشت: ساختن ویلاهای آنچنانی در سواحل استان گیلان زمانی که آورده مالی برای استان نداشته باشد، هیچ فایده‌ای ندارد.

عباسی ضمن تاکید بر جلوگیری از تغییرکاربری اراضی تصریح کرد: پایه‌های طرح سالم سازی سواحل باید به گونه ای اجرایی شود تا در فصول سرد سال عرصه برای مردم تنگ نشود.

استاندار گیلان استفاده از شیوه‌های جدید و هم‌اندیشی در حوزه سواحل را مهم ذکر کرد و ابراز داشت: اجرای طرحهای اشتغالزایی به صورت دایم و موقتی موضوعی است که استانداری گیلان در حوزه اشتغالزایی و ارتقا بهره‌وری در حوزه اقتصاد دریایی از آن حمایت می کند.

وی رسیدن به رشد اقتصادی هفت و ۹ دهم درصدی را در استان گیلان مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر ببینم ساختمانی و ویلایی لاکچری بدون پروانه در گیلان ساخته شده از شهردار، فرماندار، دهیار، بنیاد مسکن و سایر متولیان این چرخه پاسخ خواهم خواست و آنان را بابت این خسارت‌های وارده شده بازخواست می کنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه