"مسعود فراستی" در رشت:

“نادر طالب زاده” را از مستندهایش بشناسید/ او پا در زمین و سر در آسمان داشت

مدرس و منتقد سینما با بیان اینکه اگر می خواهید “نادر طالب زاده” را بشناسید به سراغ مستندهایش بروید و کلید شناخت او در مستندهای “جنگ تا بوسنی” است، گفت: “نادر” پا در زمین و سر در آسمان داشت و آن طوری که می خواست عروج کرد درست مثل آوینی.

“نادر طالب زاده” را از مستندهایش بشناسید/ او پا در زمین و سر در آسمان داشت

به گزارش ۸دی، “مسعود فراستی” مدرس و منتقد سینما در مراسم بزرگداشت استاد فقید نادر طالب زاده در حسینیه هنر رشت با اشاره به ویژگی های بارز این شخصیت بزرگ، اظهار کرد: “نادر طالب زاده” همچون “مرتضی آوینی” در عرصه های حساس حاضر بود، “نادر” یک شخصیت جهانی برای انقلاب بود که جهان نگری داشت و هرجا خبری بود از بوسنی تا افغانستان حاضر و آماده بود.

وی با بیان اینکه او مهربان، دوست داشتنی و یک چهره منحصر به فرد بود و به چیزی که انجام می داد با تمام وجود باور داشت از مستندهای جنگ تا مصاحبه با افراد سرشناس جهانی، افزود: او در همه جا، ضد آمریکایی و ضد غربی بود همراه با انقلابی که به رهبری امام انجام شد و همه آدم حسابی ها را با خودش همراه کرد در جنگی که جوانان ما آن را تبدیل به مجلس باشکوه دفاع کردند و نبودشان یک دریغ ملی است از باکری ها تا همت ها.

مدرس و منتقد سینما با بیان اینکه سینمای ایران در این حوزه، بسیار کم کار شده است، گفت: اولین کار فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر است که بسیار اثر خوبی است و امیدوارم ادامه دار شود.

فراستی با بیان اینکه اگر می خواهید نادر طالب زاده را بشناسید به سراغ مستندهایش بروید و کلید شناخت نادر در مستندهای جنگ تا بوسنی است، تصریح کرد: “نادر” پا در زمین و سر در آسمان داشت و آن طوری که می خواست عروج کرد درست مثل آوینی.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه