آیت الله فلاحتی: ظلم به فلسطین مشکل همه بشریت است

امام جمعه رشت با اشاره به روز قدس و اینکه این منشور امت اسلامی است و مسلمانان باید خود را شریک درد مسلمانان دیگر بداند، به بی‌تفاوتی سازمان‌های جهانی که به نام امداد و نجات بشر برای خود آوازه‌ای ساخته‌اند اشاره کرد و گفت: این نهادهای تبلیغاتی و تشریفاتی تاکنون یک قدم برای فلسطین برنداشتند در حالی که مشکل فلسطین مشکل همه بشریت است.

آیت الله فلاحتی: ظلم به فلسطین مشکل همه بشریت است

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، ۹ اردیبهشت) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت با اشاره  به روز قدس اظهار کرد: این منشور امت اسلامی است که مسلمانان باید خود را شریک درد مسلمانان دیگر بداند.

وی در ادامه افزود: مسلمان باید فریاد رس برادر مسلمان خود و همچنین فریادرس انسان های مستضعف باشد. از سال ۱۹۴۸ میلادی ۷۴ سال از اشغال فلسطین می گذرد و تاکنون بخشی از مردم فلسطین آواره و بخشی از دنیا رفته اند و نسلی که اکنون مبارزه می کنند نسل های سوم و چهارم هستند که الگوی انها انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: صهیونیست های افراطی را از سراسر دنیا در فلسطین جمع کرده اند و ادعای کشور بودن دارند. جامعه بین الملل از روزهای آغاز اشغال فلسطین حمایتی از مردم فلسطین نکرد و هر روز حمایتش را از اسراییل افزایش داد. سازمان های حقوق بشری یک قدم در راه نجات مردم آواره فلسطین برنداشتند. ظلم به فلسطین مشکل همه دنیای بشریت است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تحولات تاریخی در مبارزه مردم فلسطین سه دوره را سپری کرده است، یادآور شد:  ملت و جوانان فلسطین در دوره اول پس از جنگ ۶ روزه اعراب و اسراییل تصمیم به مبارزه مسلحانه گرفتند. در دوره دوم، آمریکا و انگلیس با احساس خطر از ادامه مبارزه فلسطینی ها، گفتگوی سیاسی را به جای مبارزه مطرح کردند و برخی از روسای کشورهای عرب و فلسطین در سال ۱۹۹۳ در نشست اسلو پذیرفتند به جای نبرد مسلحانه گفتمان را پیش بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: نشست اسلو یک ویرانگی در مبارزات مردم فلسطین شد. در دوره سوم و کنونی، جوانان فلسطینی فهمیده اند گفتمان با قلدرها جواب نمی دهد و تنها راه نجات فلسطین مبارزه مسلحانه است.

 آیت‌الله فلاحتی در خطبه دوم با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم گفت: باید کاری کنیم احترام معلم پایین نیاید. هیچ کس حق ندارد به معلمش حرف تند بزند. جایگاه معلم جایگاه پیامبری است، وزیران و مسئولان کاری نکنند حرمت معلم پایین بیاید.

نماینده ولی فقیه در گیلان نسبت به کاهش ذخیره آب کشاورزی در سال جاری هشدار داد و گفت: ذخیره آب ما نسبت به سال گذشته نصف است. مسئولان نسبت به استفاده بهینه آب کشاورزان را توجیه کنند چرا که نیازی نیست برنج به صورت غرق آبی کشت شود. کشاورزان امید داشته باشند و با تلاش خود و تدبیر مسئولان، تولید محصولات کشاورزی را دنبال کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
از تمام دنیا حرف زدی جز از درد و رنج‌رمردم سراوان و اتفاقات دیروزش که بیخ گوش تان هست!
در حاشیه