طنین ندای “الهی العفو” در آسمان گیلان + فیلم

گیلانی ها در نخستین شب قدر، شبی که فضلیتش از هزار ماه برتر است، دست‌های نیاز و تضرع به آسمان بلند کرده و در پناه امن خدای مهربان از او طلب مغفرت کردند.

طنین ندای “الهی العفو” در آسمان گیلان + فیلم

به گزارش ۸دی، مراسم احیاء اولین شب از شب های پرفضلیت قدر با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد، بقاع متبرکه و گلزار شهدای شهرستان های استان گیلان برگزار شد.

بر اساس روایات و سنت اسلامی شب نوزدهم ماه مبارک رمضان نخستین شب از شب‌های با فضیلت قدر است. شب قدر یا لیله القدر، شبی باارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و شب مقدر شدن امور انسان‌ها است.

این شب با فضیلت‌ترین شب سال است که با امور مهم و باعظمتی همانند نزولِ اجمالی قرآن، پیدایش افاضات باطنی و فضای خاصّ معنوی، تقدیر و تعیین سرنوشت‌ها، تدبیر و برنامه‌ریزی‌های جدید و نزول جبرئیل و فرشته‌ها همراه است و شب نزول رحمت الهی و آمرزش گناهان بوده و در آن شب، فرشتگان بر زمین فرود می‌آیند. طبق برخی از روایات شیعه، مقدرات انسان‌ها به امام زمان (علیه‌السلام) عرضه می‌شود.

در واقع شب قدر فرصتی طلایی برای خودسازی، ترک گناه، راز و نیاز و طلب بخشش از خداوند است.

گیلانی ها در نخستین شب قدر، شبی که فضلیتش از هزار ماه برتر است، دست‌های نیاز و تضرع به آسمان بلند کرده و در پناه امن خدای مهربان از او طلب مغفرت کردند.

مراسم احیاء شب اول قدر در شهر رشت با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و قشرهای مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

مهدیه، گلزار شهدا، بقعه متبرکه خواهر امام سلام الله علیها، حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌اشرف علیه السلام شهرستان آستانه اشرفیه از جمله مکان های مهمی است که مراسم احیاء شب قدر با حضور اقشار گسترده مردم برگزار شد.

 

مراسم شب قدر در حرم حضرت خواهر امام رشت(ع)

 

 

آستان حضرت سید جلال الدین اشرف(ع) پناه مردم آستانه اشرفیه در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

 

 

” بک یا الله” مردم رشت در اولین شب از لیالی قدر

 

شب قدر، شب نزول قرآن کریم و رقم خوردن سرنوشت بندگان خداست، در آیات و روایات آمده است که شب قدر به این جهت قدر نامیده شده که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه