استاندار گیلان مطرح کرد؛

دو شیفته شدن سایت بازیافت زباله لاکان رشت

استاندار گیلان ظرفیت بازیافت روزانه کارخانه کود آلی رشت را حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن در روز دانست و افزود: این خطوط را دو شیفت کردیم و لذا شاهد بازیافت ۵۰۰ تنی در روز خواهیم بود و روزانه ۲۰۰ تن ریجکت داریم.

دو شیفته شدن سایت بازیافت زباله لاکان رشت

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی شامگاه سه شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران درباره آخرین اقدامات انجام شده درباره ساماندهی پسماند سراوان، اظهار کرد: خطوط بازیافت کارخانه کود آلی رشت از امروز افزایش پیدا می کند؛ این در حالی است که که فقط یک خط کار می کرد و یک خط نیاز به اورهال داشت که اکنون اورهال شده است.

وی ظرفیت بازیافت روزانه را حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن در روز دانست و افزود: این خطوط را دو شیفت کردیم و لذا شاهد بازیافت ۵۰۰ تنی در روز خواهیم بود و روزانه ۲۰۰ تن ریجکت داریم که هیچگونه شیرابه ای ندارد و از نظر بهداشتی و زیست محیطی مورد تایید است.

استاندار گیلان از ابلاغ اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی جهت احداث یک سوله و سالن بازیافت دیگر خبر داد و گفت: به زودی ظرفیت بازیافت را به بالای ۱۱۰۰ تن در روز خواهیم رساند و هیچ زباله ای به سراوان حمل نمی شود و فقط ریجکت ها باقی می ماند.

عباسی، همچنین از اورهال شدن تصفیه خانه شیرابه سراوان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: شیرابه سراوان را به آب قابل استفاده برای کشاورزی تبدیل می کنیم.

وی با اشاره به روند احداث کارخانه زباله سوز در رشت، عنوان کرد: کارخانه زباله سوز رشت حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات و ماشین آلات آن باید از چین وارد شود لذا پیگیر تامین منابع ارزی هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید سراوان را رها کنیم، متذکر شد: پیمانکار مربوطه جهت ساماندهی پسماند سراوان تعیین شده و گندزدایی و رفع آلودگی همچنان صورت می گیرد.

وی از مردم خواست زباله تر و خشک را جداسازی کنند و افزود: مردم می توانند از زباله تر به عنوان کود آلی در باغچه های خود استفاده کنند و کارخانجات بازیافت نیز آماده خریداری زباله خشک از مردم با قیمت سه تا ۱۰ هزار تومان هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه