باید در فضای مجازی هم مسجد ساخته شود

امام جمعه رضوانشهر با تاکید بر لزوم فعالیت عناصر رسانه‌ای ارزش مدار درشبکه‌های مجازی، گفت: باید در فضای مجازی هم مسجد ساخته شود.

باید در فضای مجازی هم مسجد ساخته شود

به گزارش هشت دی نیوز، حجت الاسلام هادی حبیبی، امام جمعه رضوانشهر با محوریت جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین، با اشاره به لزوم استفاده از ابزار نوین برای ترویج ارزش‌های اسلامی، اظهار کرد: دشمن برای مقابله با اسلام از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای خود استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی و حتی فارسی زبان برای مقابله با اسلام راه‌اندازی شده و محتوای اسلام ستیزانه دارند.

امام جمعه رضوانشهر اذعان داشت: هجمه علیه اسلام زیاد است و ناگزیر از استفاده از ابزار نوین برای تبلیغ اسلام هستیم.

وی فضای مجازی را به علت رغبت جوانان و نوجوانان به استفاده از آنها، محیطی قابل فعالیت برای تبلیغ و بیان معارف دین دانست و گفت: اگر فضای مجازی از عناصر فعال در حوزه تبلیغ دین تهی باشد جا برای تبلیغ‌های ضد دینی باز می‌شود.

حبیبی با اشاره به تالیف کتابی تحت عنوان مسجد مجازی نوشته یحیی جهانگیری، گفت: باید در فضای مجازی هم مسجد ساخته شود.

وی به تصاویر منتشر شده از تبلیغ امام جمعه زرین دشت و حضور وی در یکی از شبکه‌های مجازی، اظهار کرد: این مبلغ و عالم دین درساعات فعالیت خود در یک شبکه مجازی که جوانان به استفاده از آن رغبت دارند به سوالات شرعی بسیاری از جوانان و پیام‌های آنها پاسخ می‌دهد.

امام جمعه رضوانشهر در خصوص چگونگی کمک رسانه برای گسترش فرهنگ دین، گفت: مهمترین رسالت رسانه‌ها تفکیک محتوای سودمند از غیرسودمند است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های ارزشی باید محتوای سودمند را از غیر سودمند مشخص و تبلیغ کنند، گفت: رسانه ارزش مدار، فضاهایی که بیشتر قابل استفاده و جذاب است و در زمینه معارف دین فعالیت می‌کنند را برجسته و به مردم معرفی کنند.

حبیبی با اشاره به فعالیت شبکه‌های معاند دین با لباس اسلام، گت: متاسفانه در کنار معارف اصیل اسلامی، برخی شبکه‌های ماهواره‌ای معارف بدلی که ربطی به دین را ندارد به خورد مردم می‌دهند.

 وی افزود: دیده شده برخی شبکه‌های ماهواره‌ای که از سوی غرب تغذیه مالی می‌شوند تحت عنوان شبکه اسلامی محتوای سکولار عرضه می‌کند.

امام جمعه رضوانشهر اظهار داشت: رسانه با دید دقیق و اسلامی می‌تواند هجمه‌های رسانه‌ای ضد اسلامی را شناسایی کرده و به مردم معرفی کند.

گفتنی است، جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین به میزبانی استان گیلان از ۱۵ تا ۱۷ اسفند به همت دبیرحانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در مجتمع فرهنگی شهید مطهری انزلی برگزار می‌شود. در این همایش از بزرگان عرصه دین در چهار محور قرآن، اخلاق، تفسیر و اعتقادات تجلیل می‌شود.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه