نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به تهران می‌آید

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در گفتگوی ویدئویی با مشاور ارشد وزیر امور خارجه از برنامه سفرش به تهران برای تداوم رایزنی ها با ایران خبر داد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به تهران می‌آید

به گزارش ۸دی،علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه، روز سه شنبه نهم فروردین ماه در ادامه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران درخصوص آخرین تحولات یمن و چگونگی حل و فصل فاجعه انسانی در ابن کشور ، با هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، به صورت ویدئو کنفرانس گفتگو کرد.

در این گفتگو، مشاور ارشد وزیر امور خارجه با اشاره به ورود به هشتمین سال جنگ ویرانگر و محاصره ظالمانه ائتلاف علیه مردم‌ یمن، ابراز امیدواری کرد در پرتو تلاش های سیاسی و اقدامات عملی در جهت رفع محاصره، برقراری آتش بس و گفتگوهای سیاسی از تداوم فاجعه انسانی جلوگیری شود.

وق در این راستا ابتکار صلحی که اخیرا توسط رئیس شورای عالی یمن ارائه شده است را گامی مهم خواند و تاکید کرد: در صورت تعامل مثبت با آن و داشتن اراده واقعی به منظور حل و فصل مسالمت آمیز بحران یمن و اولویت دادن به مسائل انسانی می توان در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد گشایش در جهت پایان دادن به جنگ باشیم.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز با تشریح آخرین برنامه ها و اقدامات خود از جمله رایزنی های اخیر خود با گروههای مختلف یمنی در اردن و آخرین رایزنی های به عمل آورده با طرف های درگیر بحران یمن، به برنامه خود برای سفر به تهران جهت تداوم رایزنی ها با جمهوری اسلامی ایران اشاره داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه