رونمایی ۳۶ عنوان کتاب چاپی و صوتی دفاع مقدس در گیلان

طی مراسمی از ۱۶ عنوان کتاب چاپی و ۲۰ کتاب صوتی دفاع مقدس که به همت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان منتشر شده است، رونمایی شد.

رونمایی ۳۶ عنوان کتاب چاپی و صوتی دفاع مقدس در گیلان

به گزارش ۸دی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی براینکه انقلاب اسلامی ایران آغاز حرکت جهانی است، اظهار کرد: ایران اسلامی در امتداد قیام سالار و سرور شهیدان و در پرتو فرهنگ ایثار در دوران ۸ سال دفاع مقدس دوام و تثبیت پیدا کرد و این فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت باید بدرستی به نسل آینده انتقال داده شود.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس افزود: هنرمندان، پژوهشگران نویسندگان و اصحاب رسانه باید در جهاد تبیین که رهبر معظم نیزبرآن تاکید دارند دستاوردها و واقعیت های دفاع مقدس و جنگ نابرابر ۸ ساله را درست تبیین کنند تا دشمنان نظام نتوانند دستاوردهای جنگ را تحریف و مردم را دلسرد کنند.

سرهنگ حسن حبیبی خودباوری، خوداتکایی، مدیریت اقتصادی و سبک زندگی را از دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: یکی از رسالت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، حفاظت از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه از سال ۹۱ تا کنون بیش از ۷ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در کشور که بالغ بر ۱۱ درصد این آثار در بنیاد حفظ آثار تهیه و چاپ شده است.

سرهنگ حبیبی همچنین از تهیه دانشنامه دفاع مقدس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: از محققان و پژوهشگرانی که در تهیه این دانشنامه همکاری کنند حمایت می شود.

اسماعیل محمد پور مسئول ادبیات و تاریخ دفاع مقدس هم در آیین رونمایی آثار پیوند قلم و ملت را پیوند هویتی دانست و گفت: از ۳۶ عنوان کتاب منتشر شده در حوزه دفاع مقدس، ۲۰ اثر صوتی و ۱۶ اثر چاپی از ۴ نویسنده با همکاری رابطین حوزه دفاع مقدس که مربوط به تاریخ شفاهی دفاع مقدس، زنان و روحانیون است.

وی به ضرورت ترویج نشر و کتابخوانی اشاره و عنوان کرد: امسال ۴۵ عنوان کتاب با همکاری نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس به تهیه و چاپ شد.

در پایان این مراسم از تعدادی نویسنده، شاعر، پژوهشگر، رابطین حوزه دفاع مقدس در شهرستان ها و اصحاب رسانه قدردانی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه