رئیس دادگستری انزلی:

در ایام تعطیلات نوروز هرگونه ساخت و ساز متوقف شود

رئیس دادگستری بندرانزلی گفت: همه شهروندان و مسافرین عزیزی که به شهرستان سفر می‌کنند قانون‌گرایی و رعایت قانون را مد نظر داشته و سفر خوش و خوبی در تعطیلات نوروزی داشته باشند.

در ایام تعطیلات نوروز هرگونه ساخت و ساز متوقف شود

به گزارش ۸دی،نادر اکبری، رئیس دادگستری بندر انزلی در آخرین جلسه شورای مدیریت و پیشگیری از وقوع جرم سال ۱۴۰۰ بندر انزلی که در دفتر مدیریت رئیس دادگستری این شهرستان برگزار شده بود، اظهار کرد: حسب اعلام منطقه آزاد و مسئولین مربوطه هرگونه پارک خودرو زیر پل منطقه آزاد ممنوع است لذا بر اساس این ممنوعیت اولا از پارک خودرو جلوگیری می‌شود و اگر به هر علتی جلوگیری ممکن نشود، پارک غیر مجاز منتهی به اعمال جریمه قانونی و حتی گسیل به توقفگاه(پارکینگ) خواهد شد و مسئولیت های اجتماعی و قانونی مربوطه را به دنبال دارد.

وی افزود: لذا تقاضا داریم قانون رعایت شود و شهروندان و مسافرین عزیز از توقف خودرو در نقاط پارک ممنوع و اسکان موقت ممنوع حتما خودداری کنند تا اعمال قانون برایشان رخ ندهد.

مدیر شورای پیشگیری از وقوع جرم بندر انزلی با اشاره به اینکه امیدواریم شهروندان با رعایت قانون سال خوبی در کنار خانواده‌ها داشته باشند از زحمات مسئولینی که در ایام نوروز باید سر کار حاضر بوده و بر حسن امور و اجرای قوانین نظارت داشته باشند تشکر کرد.

اکبری با بیان اینکه امیدواریم برآیند همه این اقدامات داشتن تعطیلات بدون دغدغه و با احساس امنیت همچنین ایام بدون حادثه و بیماری باشد، تاکید کرد: ما علاقه‌مند به این نیستیم که با ارتکاب تخلف از قوانین و مقررات ایام شاد نوروز به گونه‌ای دیگر برای شهروندان طی شود ولی در صورت تخطی در اعمال قانون بر مرتکب هیچگونه مماشاتی نخواهیم داشت لذا انتظار داریم همانطور که مسئولین با جدیت وظایف خودشان را شناخته و دنبال می‌کنند شهروندان نیز در رعایت قوانین جدیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امسال و بعد از دو سال کرونا شاهد حضور مسافران در شهرستان بندر انزلی خواهیم بود، تاکید کرد: برای جلوگیری از شیوع کرونا امسال نیز مراکز اسکان فرهنگیان در انزلی فعال نشود.

اکبری با اشاره به اینکه باید ساخت و سازهای مجاز و غیرمجاز مشخص باشد، تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز هرگونه ساخت و ساز متوقف شود.

رئیس دادگستری بندر انزلی با تاکید بر توجه شهروندان به رعایت اصول ایمنی در چهارشنبه آخر سال گفت: از دو تلویزیون شهری برای اطلاع‌رسانی از حوادث استفاده از مواد محترقه و خطرهایی که در چهارشنبه سوری سلامت افراد را تهدید می‌کند کلیپ تهیه و پخش شود.

اکبری همچنین بر عدم تبلیغ فروش زمین و برداشتن بنرهایی که برای این منظور به ویژه در اراضی روستایی نصب شده‌، تاکید کرد: متاسفانه شاهد بودیم که زمینی به صورت جعلی و غیرقانونی بدون اطلاع صاحب اصلی ملک به دیگری اجاره داده و یا واگذار شده است.

ورود اتومبیل‌ها در نوار ساحلی ممنوع و غیرقانونی است

اکبر سبحانی، دادستان انزلی و دبیر شورای حفظ حقوق بیت ‌المال و پیشگیری از وقوع جرم نیز در این جلسه بر برخورد بدون اغماض با متخلفان حوزه سلامت و مخلان نظم عمومی با ایجاد حرکات غیرمتعارف با خودروی شخصی در کنار ساحل تاکید و اظهار کرد: مدیران و مسئولان مربوطه بر حسب وظیفه قانونی اعمال نظارت کنند تا شاهد جولانگاه سودجویان و فرصت طلبان و ناقضان قانون نباشیم.

وی افزود: بندر انزلی با داشتن جاذبه‌های گردشگری و همچنین وجود منطقه آزاد میزبان خوبی برای مسافران نورزی می‌تواند باشد و باعث رونق کسب و کار و جذب توریست شود.

دادستان بندر انزلی تاکید کرد: آزادسازی حریم ۶۰ متر نوار ساحلی محل تیکاف و دور دور خودروهای سواری و ایجاد حرکات غیرمتعارف با اتومبیل شخصی نیست و نیروی انتظامی از حیث جرم مشهود موضوع ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ باید اقدام قانونی کنند.

وی افزود: همچنین ارتکال بزه اخلال در نظم و آرامش عمومی از طریق حرکات غیرمتعارف مجازات یکسال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق دارد و لذا خدای نکرده شاهد صدمات بدنی جرحی و شکستگی و فوت با اتومبیل‌های عبوری کنار ساحل نباشیم تا بدین سبب کام مسافران و مردم تلخ نشود.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت ‌المال و پیشگیری از وقوع جرم بندر انزلی تصریح کرد: در واقع ورود اتومبیل‌ها در نوار ساحلی از این جهت ممنوع و غیرقانونی است که نمی‌تواند جولانگاهی برای خودروهای شخصی در کنار ساحل باشد.

سبحانی در ادامه با بیان اینکه در مواقع بحران همه مسئولان مربوطه در صحنه حضور میدانی داشته باشند و در اسرع وقت خود را به پای کار برسانند، تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که متاسفانه همه دست به دست هم می‌دهند ولی به دلیل برخی کمبودها و امکانات و ابزار لازم کاری نمی‌توانند انجام دهند.

دادستان بندر انزلی تصریح کرد: زمانی که در تالاب آتش‌سوزی رخ می‌دهد در نقطه‌ای است که حتی با چکمه هم به سختی می‌توان به منطقه رفت، آتش‌نشانی در محل حاضر است ولی راه ورود تجهیزات اطفای حریق به منطقه وجود ندارد دسترسی سریع به هلی‌کوپتر می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را در این مورد حل کند و در ساعات اولیه آتش مهار شود.

وی با تاکید بر اینکه در ایام نوروز باید بنرهای تبلیغات فروش زمین به ویژه در نقاط روستایی نیروی انتظامی و دهیاری ها نظارت داشته باشند تا شاهد فروش اراضی ملی نباشیم، گفت: این تبلیغات می‌تواند ترغیب خرید را برای مسافران ایجاد کند در حالی که  اساس برخی‌ها آن زمین محل اختلاف است و یا امکان فروش و انتقال مالکیت ندارد.

دادستان بندر انزلی همچنین بر نظارت جدی بر اماکن عرضه غذا و فست‌فودها تاکید کرد و گفت: با توجه به حضور مسافران و گردشگران که تمایل به تهیه غذا از این مراکز دارند باید رعایت بهداشت و تامین سلامت مصرف کنندگان بسیار مورد توجه شبکه بهداشت قرار گیرد با متخلفین در حوزه سلامت نیز بدون هیچ اغماضی برخورد شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه