کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت به بهره‌برداری رسید

کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت با ذخیره بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب امروز پنجشنبه طی مراسمی به بهره‌برداری رسید و به روی عموم مردم بازگشایی شد.

کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت به بهره‌برداری رسید

به گزارش ۸دی،مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در آئین بازگشایی کتابخانه عمومی امام رضا (ع) رشت گفت: این کتابخانه در مکان پیشین به دلیل عدم استحکام و نشست زمین تعطیل شده بود که امروز با همکاری آموزش و پرورش در مکان جدید با صرف اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بازگشایی شد.

پریسا کرمی اظهار داشت: این کتابخانه در بخش های مختلف و با ۱۰ هزار جلد کتاب بازگشایی شده است و از امروز بر روی عموم مردم و علاقه مندان برای بهره برداری باز است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین به نقش کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: امروز کتابخانه های عمومی از حالت سنتی خارج شده و به یک مجموعه پویای اجتماعی برای عموم مردم تبدیل شده و استقبال گسترده مردم از کتابخانه ها نشان دهنده رویکرد درست دست اندرکاران مجموعه نهاد است.

وی اظهار داشت: جلب نظر مثبت و سازنده چهره های فرهنگی کشور و استان، فرهیختگانِ حوزه کتاب و کتابخوانی، نخبگان حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و هنری، ناشران و نیز علمای برجسته کشور و استان از جمله اقدامات مثبت و بزرگ در راستای تحقق اهداف بلند نهاد بوده است.

کرمی یادآور شد: در زمان فراگیری کرونا کتابخانه های عمومی استان گیلان با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و ایجاد ۷۵ پایگاه مجازی میزبان بیش از ۷۰ هزار نفر شد و برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی، کارگاه های آموزشی و محافل نقد و رونمایی کتاب های مختلف را در این بستر برگزار کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان افزود: امروز با گذشت ۱۸ سال از تاسیس نهاد، افق چشم انداز اقدامات و فعالیت های کتابخانه های عمومی در آینده را بسیار روشن و همراه با پیشرفت های متعدد در زمینه های مختلف می‌ بینم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه