طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه نوروز در گیلان به اجرا درآمد

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان از اجرای طرح ویژه تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه نوروز ۱۴۰۱ و ماه مبارک رمضان خبر داد.

طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه نوروز در گیلان به اجرا درآمد

به گزارش ۸دی،سهراب عاقبتی اظهار داشت: طرح ویژه بازرسی و کنترل مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به منظور تشدید اقدامات نظارتی و با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان از چهاردهم ماه جاری از سوی اداره کل دامپزشکی استان گیلان به اجرا درآمده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی بیان داشت: برنامه تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه حمل فرآورده خام دامی و رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها و سایر اماکن در گیلان که از فرآورده‌های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می‌شود، با هدف ارتقای بهداشت و سلامت عمومی به اجرا درآمد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه نوروز ۳۶ اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، بسته‌بندی، توزیع “حمل و نقل” و عرضه فرآورده های خام دامی در استان بازدید می‌کنند.

عاقبتی ارتقاء سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی شهروندان را از اهداف طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی عنوان کرد و افزود: سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی دامپزشکی ۱۵۱۲ در شهرستان‌های استان گیلان آماده رسیدگی به گزارش‌های تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی است.

وی از شهروندان خواست تا فرآوده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و به تاریخ تولید و انقضاء محصولات بسته بندی توجه نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه