افزایش ۱۰ درصدی عوارض آزادراه‌ها در سال ۱۴۰۱

نمایندگان مجلس با افزایش عوارض آزادراه‌هایی که به دولت واگذار شده‌اند به میزان ۱۰ درصد در سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.

افزایش ۱۰ درصدی عوارض آزادراه‌ها در سال ۱۴۰۱

به گزارش ۸دی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان هشتمین جلسه علنی با موضوع بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، اظهار کرد: نمایندگان کماکان به بررسی مباحث مربوط به تبصره ۶ این لایحه پرداختند و پیشنهادات مختلفی ارائه دادند که مصوباتی داشته است.

وی در ادامه افزود: کلیه اشخاص حقوقی به جز صندوق توسعه ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه مرکزی ایران، شرکت‌های بیمه بازرگانی، صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مشمول پرداخت مالیات بر سود سپرده خواهند بود و این موضوع شامل اشخاص حقیقی نمی شود.

سیدنظام الدین موسوی بیان کرد : عوارض آزادراه هایی که بعد از پایان موعد مشارکت به دولت باز می گردند، با ۱۰ درصد افزایش در اختیار سازمان بهزیستی برای تسهیل عبور و مرور شهری معلولان قرار می گیرد که به این قشر جامعه نیز خدماتی ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مصوبه ای که مالیات از شهرداری های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت اخذ می کند، یادآور شد: با توجه به اهمیت مسأله امنیت در شهرهای مختلف که ضرورت دارد دستگاه های امنیتی به ویژه نیروی انتظامی تقویت شود، این مصوبه را داشتیم که حتی پیشنهاد حذف آن نیز رأی نیاورد و در مجلس تنفیذ شد که بر اساس آن ۲ درصد از عوارض صدور پروانه های ساختمانی در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار جمعیت به نیروی انتظامی جهت ارتقای امنیت تعلق گیرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: روز شنبه ساعت ۸ صبح جلسه علنی مجلس با موضوع ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را خواهیم داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه