اراده جدی جمهوری اسلامی در تقویت سیاست همسایگی/ آقازاده: دولت در دیپلماسی مسیر عقلایی را در پیش گرفته است

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه اولویت روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای همسایه در مسیر پیشرفت و توسعه است، گفت: دولت مسیر عقلایی را در رابطه با دیپلماسی در پیش گرفته است.

اراده جدی جمهوری اسلامی در تقویت سیاست همسایگی/ آقازاده: دولت در دیپلماسی مسیر عقلایی را در پیش گرفته است

به گزارش هشت دی، سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به قطر، نشان‌دهنده اراده جدی جمهوری اسلامی برای اولویت بخشی به همکاری با کشورهای همسایه و تقویت سیاست همسایگی است.

ایران، روسیه و قطر می‌توانند نقش مهمی در تنظیم میزان تولید گاز و نرخ گذاری بین‌المللی آن داشته باشند و سفر آیت الله رئیسی از این جهت بسیار حائز اهمیت است.

“سیدعلی آقازاده” نماینده مردم رشت و خمام در مجلس در گفتگو با هشت دی در رابطه با سفر اخیر رئیس جمهور به قطر با اشاره به ضعف عملکرد دولت پیشین در دیپلماسی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در رابطه با دیپلماسی سیاسی در منطقه گفت: اولویت روابط با کشورهای همسایه بخصوص کشورهایی است که در شرایط سخت همراه ما بودند مثل چین، روسیه و‌… .

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: متاسفانه رویکرد غلط دولت گذشته به طور ناموجه در امید به غرب بود که این امید، سرابی بیش نبود و این ناکامی را در این راهبرد مشاهده کردیم.

آقازاده با بیان اینکه رسالت جمهوری اسلامی ایران در دیپلماسی ارتباط با تمام کشورهاست، بیان کرد: به جزء آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل سیاست استکباری که دارند، اولویت روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای همسایه است که در حال تقویت و توسعه هستند.

وی خاطر نشان کرد: تعاملات منطقه ای دارای مزایای بسیاری در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، امنیتی خواهد بود و دولت مسیر عقلایی را در رابطه با دیپلماسی در پیش گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه