حفار اماکن زیارتی سیاهکل دستگیر شد

طبق اعلام فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل، یک نفر به علت حفاری غیرمجاز در اماکن زیارتی یکی از روستاها دستگیر شد.

حفار اماکن زیارتی سیاهکل دستگیر شد

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل اظهار کرد: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران پاسگاه انتظامی پیرکوه با توجه به دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از اماکن زیارتی سطح حوزه استحفاظی، بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: حفاران غیرمجاز به محض رویت پلیس از محل متواری که یکی از آنها دستگیر شد.

سرهنگ ” حسین امیدخواه ” با اشاره به اینکه حفاران اقدام به حفر گودالی به عمق ۲ و عرض یک متر کرده بودند، گفت: یک دستگاه فلزیاب بجا مانده از آنها به همراه بیل و کلنگ از این مکان کشف شد.

این مقام انتظامی از معرفی متهم ۳۹ ساله پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: اقدامات قانونی در راستای دستگیری ۳ متهم دیگر این پرونده در حال انجام است.

امیدخواه در پایان از همکاری صمیمانه مردم و احساس مسئولیت آنها در قبال حفظ آثار فرهنگی و باستانی قدردانی کرد و از آنها خواست هرگونه اخبار در این خصوص را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه