سعیدی، بازیگر سریال‌های طنز درگذشت

حلیمه سعیدی، بازیگر تلویزیون و مادر شهید که با سریال‌های طنز رضا عطاران شناخته شد امروز جمعه ۲۲ بهمن، بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

سعیدی، بازیگر سریال‌های طنز درگذشت

به گزارش ۸دی، حلیمه سعیدی، بازیگر سریال‌های طنز رضا عطاران که مادر یکی از شهدای جنگ تحمیلی بود، ساعاتی پیش بر اثر بیماری سرطان در منزل خود درگذشت.

جلال لشکری فرزند این بازیگر که نمی‌توانست به راحتی صحبت کند به بیماری سرطان وی اشاره و درگذشت این بازیگر را تأیید کرد.

این بازیگر تلویزیون که ۸۷ سال سن داشت در فیلم دکتر قریب در نقش مادر علی ظاهر شد. رضا عطاران بازیگر و کارگردان ایرانی نیز برای نخستین بار به او پیشنهاد بازی داد و پس از گرفتن تست در برابر دوربین، مشغول به بازی شد. از معروف ترین آثار زنده یاد سعیدی می توان به مجموعه خوش نشین‌ها اشاره کرد.

زنده یاد حلیمه سعیدی در سریال‌های متهم گریخت، ترش و شیرین و خوش نشین ها به ایفای نقش پرداخته است. از تکه کلام های وی در این سریال می‌توان به یِستِردی (yesterday) و شما جیب ما رو نزن، می‌توان اشاره کرد. وی در چندین فیلم سینمایی و سریال طنز بازی داشته است‌. «خوش‌نشین‌ها»، «ترش و شیرین»، «راه در رو» و «زن بابا» از جمله سریال‌های طنزی است که او در آنها ایفای نقش کرده است. از دیگر کارهای او می‌توان به شاهرگ، زوج یا فرد، معراجی‌ها و دزد و پلیس اشاره کرد.

مرحومه حلیمه سعیدی: من آقا را از همه دنیا بیشتر دوست دارم، از پسر شهیدم هم بیشتر دوست دارم

 

امیر غفارمنش، بازیگر سینما و تلویزیون در پی فوت حلیمه سعیدی در صفحه اینستاگرامش هم نوشته است: «مادرم روحت شاد. مادر با نمک و قند و عسلم. خیلی باحال بودی. بازیگر نبودی، کمدین نبودی ولی ذاتت نمک داشت و غریزه‌ات بازیگر بود. یه ایران باهات خندید و الان همه یادت می‌کنند و برات دعای خیر.‌ روحت شاد مادرم»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه