رئیس جمهور در نشست خبری مطرح کرد:

گیلان؛ مرکز ارتباطی کشور جهت فعال شدن زیرساخت‌های اقتصادی در منطقه شانگهای و اوراسیا

رئیس جمهور با اشاره به فعال کردن بخش های استان در حوزه بهداشت و درمان، کشاورزی و دامداری، راه و حمل و نقل ریلی گفت:  گیلان مرکز ارتباطی کشور برای فعال شدن زیرساخت‌های اقتصادی در منطقه شانگهای و اوراسیا است‌.

گیلان؛ مرکز ارتباطی کشور جهت فعال شدن زیرساخت‌های اقتصادی در منطقه شانگهای و اوراسیا

به گزارش هشت دی، سید ابراهیم ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان با اشاره به برنامه‌های امروز خود در سفر به این استان، اظهار کرد: امکان دیدارهای عمومی به دلیل شرایط کرونایی وجود نداشت و امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد.

وی با تقدیر از همکاری ها در گیلان برای واکسیناسیون و صیانت بخشی از جان مردم استان، افزود: امروز وضعیت ابتلا و فوتی های کرونا در کشور به حداقل رسیده است. زمان آغاز به کار دولت ۷۰۰ خانواده به دلیل کرونا داغدار می‌شدند اما این عدد هم اکنون به صفر نزدیک شده است و رعایت اصول بهداشتی تاکید ما به همه مردم است.

اینکه دستگاه‌ها مانع استفاده مردم از ساحل شوند پذیرفتنی است

استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاه های اداری بیش از همه باید قوانین را رعایت کنند، تصریح کرد: دستگاه ها برای احداث واحدهای فنی و بنا قوانین را رعایت کنند تا مردم نیز رعایت کنند. ساحل یک حریم مشخص دارد آزاد کردن سواحل مورد تاکید است و اینکه دستگاه‌ها مانع استفاده مردم از ساحل شوند پذیرفتنی است و اگر جایی نقض قانون شده و حریم اشغال شده سواحل باید آزادسازی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نسبت به همه مردم چه آنها که رای دادند چه آنها که رای ندادند احساس مسئولیت می کنم، گفت: نسبت به همه مردم و جوانان و نقاط کشور و حتی ایرانیان خارج از کشور احساس مسئولیت می کنم.

رئیسی ادامه داد: مردم گیلان دارای مواهب خدادادی مانند آب، هوا خاک و مردم خوب و مفاخر و سرداران و شهدا هستند که باید قدردان آن باشیم.

وی گفت: حفظ جنگل ضرورت است و با هرگونه جنگل خواری، زمین خواری و ساحل خواری باید مقابله شود و نباید اجازه داد این گنجینه های الهی مورد تجاوز و دست درازی قرار گیرد.

فعال شدن کارگروه جهت احیای دو رودخانه رشت و تالاب انزلی

رئیس جمهور افزود: در برخی نقاط رشت به خوبی از مواهب استفاده نمی شود. از ظرفیت دو رودخانه رشت که به طور طبیعی در این شهر وجود دارد به درستی استفاده نشده لذا از اقدامات عاجل ما در این سفر تشکیل و فعال شدن کارگروه جهت احیای این دو رودخانه و تالاب انزلی که جز سرمایه های کشور هستند، است.

رئیسی ادامه داد: شهرداری و دستگاهای مربوطه برای احیای دو رودخانه و تالاب فعال شوند تا وضعیت فعلی تداوم نداشته باشد

وی با بیان اینکه پسماند در روستاها و شهر شرایط خوبی ندارد، بیان کرد: البته این معضل مختص گیلان نیست و در مازندران نیز مشکل پسماند وجود دارد. کارهایی شده اما شرایط فعلی اصلا قابل قبول نیست.

گیلان مرکز ارتباطی کشور برای فعال شدن زیرساخت‌های اقتصادی در منطقه شانگهای و اوراسیا

رئیس جمهور با اشاره به فعال کردن بخش های استان در حوزه بهداشت و درمان، کشاورزی و دامداری، راه و حمل و نقل ریلی و فعال شدن کریدور شمال ـ جنوب، گفت:  گیلان مرکز ارتباطی کشور برای فعال شدن زیرساخت‌های اقتصادی در منطقه شانگهای و اوراسیا است‌.

وی در پایان با تأکید بر بومی گزینی و به کار کیری نیروهای بومی، تصریح کرد: فعال شدن اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی تولید و اشتغال را در استان رونق می‌دهد و نگرانی مردم نسبت به بیکاری جوانان رفع می‌شود و دولت نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه