انسان رشد یافته کسی است که دائم در مقام کار و تلاش باشد

آیت الله فلاحتی در دیدار با جوانان و نوجوانان با اشاره به اینکه مردان بزرگ در جوانی تلاشگر بودند، گفت: انسان رشد یافته کسی است که دائم در مقام کار و تلاش باشد و خود را در معرض جهاد قرار دهد.

انسان رشد یافته کسی است که دائم در مقام کار و تلاش باشد

به گزارش هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی شامگاه شنبه در نشست ماهانه با جوانان و نوجوانان به تلاش پیامبران الهی در کنترل شهوت و هوسرانی در انسان ها اشاره کرد و افزود: شهوت و هوسرانی با اراده انسان قابل کنترل است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ابتدای شهوت لذت و انتهای آن آشفتگی و نابودی است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم می فرمایند؛ کسی که هوسرانی می کند خدا لذت ایمان را از او می گیرد بنابراین لذت ایمان را کسی می چشد که هوسرانی نکند.

آیت الله فلاحتی به میل بیشتر انسان به خوبی ها در جوانی اشاره کرد و گفت: انسان در دوران جوانی با اراده قوی می تواند هوسرانی را مهار کند.

وی با اشاره به اینکه مردان بزرگ در جوانی تلاشگر بودند، بیان کرد: انسان رشد یافته کسی است که دائم در مقام کار و تلاش باشد و خود را در معرض جهاد قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به اهمیت نماز و روزه برای ایجاد اراده قوی در انسان اشاره کرد و یادآور شد: خدا نماز و روزه را واجب کرد تا انسان با قدرت و اراده قوی به سعادت برسد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر رفاقت پدر و مادر با فرزندان، اظهار کرد: اگر والدین تلاش کنند دوست فرزندان خود باشند، هنرمند هستند.

وی، رفاقت با انسان های خوب را دارو عنوان کرد و افزود: مسجد از مکان های مناسب برای یافتن دوستان خوب است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خدا به انسان نیکوکار نزدیک است و دوستش دارد، تصریح کرد: رفیق و دوست خوب و صمیمی می تواند بسیار کارگشا باشد ضمن اینکه دوست ناسالم آسیب زا است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه