روحانی شیوه حمله به منتقدان را تغییر داده است؟

معلوم نیست رییس جمهور چگونه انتقاد به تیم مذاکره کننده را “کف زدن برای حریف” و “خیانت پشت جبهه ها” می داند. آیا این نوع اظهارات، گونه ای فرافکنی و منحرف کردن اصل و محتوای انتقاد مطرح شده نیست؟

روحانی شیوه حمله به منتقدان را تغییر داده است؟

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از صراط، حسن روحانی رییس جمهور روز گذشته در سخنرانی خود در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن، برای چندمین بار در روزهای اخیر از خیانت پشت جبهه ها سخن به میان آورده است.

روحانی البته این سخنان را به بیان های گوناگونی ارائه کرده اما آنچه مشخص است رویه رییس‌جمهور در پیگیری این خط در سخنرانی های خود تثبیت شده است.

روحانی دهم بهمن ماه در یک مراسم ورزشی – آیین تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اینچئون – با بیان اینکه “‌هر کجا که از قهرمانان کشور چه در عرصه‌های ورزش و چه در عرصه دیپلماسی و عرصه‌های اقتصاد و رفاه اجتماعی و امنیت تجلیل شد می‌توانیم شاهد پیروزی بیش‌تر باشیم” به صورت غیرمستقیم منتقدان شیوه مذاکرات هسته ای را به “کف زدن” برای حریف متهم کرد.

روحانی گفت: در میدان‌های ورزشی همه ما مشوق ورزشکاران خود هستیم و هیچ کس نمی‌پذیرد که فردی به نام این حزب و آن حزب، یا این جناح و آن جناح تحت پوشش انتقاد برای حریف کف بزند و برای قهرمانی کشور خود در هر صحنه‌ای مشوق قهرمانان ما نباشد.

رییس جمهور یک روز بعد در جشنواره بین‌المللی فارابی بار دیگر منتقدان تیم مذاکره کننده را به “کف زدن” برای حریف متهم کرد.

روحانی این بار گفت: ” گاهی در تهران نشسته‌ایم و از یک موضوع صحبت می‌‌کنیم اما گاهی در میدان فعالیت هستیم و همه دنیا به ما نظر می کند که مشاهده می‌کنیم برخی به جای آنکه برای خودمان کف بزنند برای طرف مقابل کف می‌زنند و هنگامی که از آنان سوال می‌کنیم می‌گویند که انتقاد چیز خوبی است در حالی که باید بگوییم خدا عقل سالم را به بدن سالم می‌دهد.”

همین موضع بار دیگر در سخنرانی روز ۲۲ بهمن روحانی تکرار شد. او این بار نوک پیکان حملاتش را تیزتر و از عبارت “خیانت پشت جبهه” به جای “کف زدن برای حریف” استفاده کرد.

او گفت: “ما در میدان جنگ از استقلال دفاع کردیم در پای میز مذاکره هم از استقلالمان دفاع کرده‌ایم و دفاع خواهیم کرد؛ آن روز که در میدان جنگ رزمندگان ما می‌جنگیدند پشت جبهه همه مردم پشتیبان رزمندگان در جبهه‌های نبرد بودند، هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست. امروز هم آنها که در میدان دیپلماسی مشغول مبارزه هستند همه ملت بزرگ ما و راهبر بزرگ این انقلاب از این جبهه پشتیبانی می‌کنند.”

رئیس‌جمهور ادامه داد: “امروز تنها دشمنان این ملت با میز مذاکره مخالفند یعنی صهیونیست‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند.”

این رویه روحانی اگرچه ظاهر حملات تند او در ماه های گذشته را ندارد اما اتهامات عجیبی را به منتقدان مذاکرات هسته ای نسبت می دهد. رسانه های حامی دولت نیز با تمام توان این رویه روحانی را حمایت می کنند.

۱۶۴۴۶۷_۹۶۱ ۱۶۴۴۶۶_۳۰۳

روزنامه های حامی دولت کلیدواژه های جدید روحانی برای حمله به منتقدان را برجسته کرده اند

معلوم نیست رییس جمهور چگونه هر انتقادی به تیم مذاکره کننده را “کف زدن برای حریف” و “خیانت پشت جبهه ها” می داند. آیا این نوع اظهارات، گونه ای فرافکنی و منحرف کردن اصل و محتوای انتقاد و نقد نیست؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه