بررسی اجرای طرح صیانت از جنگل در ماسال

حجت الاسلام حمزه خلیلی، رییس کل دادگستری گیلان امروز از نحوه اجرای طرح صیانت منابع طبیعی در منطقه آریدول ماسال بازدید کرد.

بررسی اجرای طرح صیانت از جنگل در ماسال

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام حمزه خلیلی، رییس کل دادگستری گیلان امروز از نحوه اجرای طرح صیانت منابع طبیعی در منطقه آریدول ماسال بازدید کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در جریان این بازدید اظهار کرد: طرح حفاظت از منابع طبیعی در منطقه آریدول ماسال با هدف مدیریت پسماند و درختکاری در بیش از ۴ هکتار از مناطق بدون پوشش جنگلی در این منطقه در حال اجراست.

وی با اشاره به صیانت از هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های ماسال در این طرح افزود: جلوگیری از مواردی نظیر آتش سوزی، تخریب جنگل‌ها، قاچاق چوب، تصرف عرصه‌های جنگلی و همچنین خدمات بهداشتی و جمع آوری زباله‌های به جا مانده از گردشگران از جمله بخش‌های مختلف این طرح است. مجری این طرح باید تعدادی آلاچیق، کلبه و یک رستوران با سازه‌های متناسب با طبیعت، در قالب طرحی ۱۰ ساله، در هزار مترمربع از زمین‌های منابع طبیعی در این منطقه ایجاد کند که پس از پایان مدت قرار داد به منابع طبیعی شهرستان ماسال تحویل داده می‌شود.

احمد آقایی بیان کرد: برخی با بد اخلاقی، هدف از این طرح را در فضای مجازی واگذاری عرصه‌های جنگلی به بخش خصوصی بوسیله رانت عنوان می‌کنند و این در حالیست که هدف از اجرای این طرح حراست و حفاظت از این منطقه در مقابل وقوع آتش سوزی، تخریب، تصرف و قاچاق چوب است.

این مقام مسئول با اشاره به نظارت دادستان بر اجرای این طرح به عنوان متولی انفال الهی عنوان کرد: مجری این طرع ۴ سال است که مدیریت پسماند و جمع آوری زباله‌های گردشگری در این منطقه را بر عهده دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه