افزایش استقبال بازارهای داخلی از چای ایرانی

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه اخیرا استقبال مردم از چای داخلی بیشتر هم شده است، گفت: با افزایش استقبال بازارهای داخلی از چای ایرانی دیگر چای در انبارها دپو نمی شود.

افزایش استقبال بازارهای داخلی از چای ایرانی

به گزارش ۸دی، حبیب جهانساز رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه چای یکی از پرسابقه‌ترین محصولات کشاورزی است که پس از آب بیشترین مصرف را در جهان دارد و نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی بسیاری از کشورهای تولیدکننده مانند هند، سریلانکا، کنیا و چین ایفاء می­‌ کند، گفت: ایران نیز با دارا بودن ۲۸ هزار هکتار باغ چای جزء ۱۰ کشور نخست دنیا به لحاظ سطح زیر کشت محسوب می­‌شود.

وی با بیان اینکه چای ایران از سالم ترین محصولات کشاورزی دنیا محسوب می شود، در خصوص وضعیت اقتصادی چایکاران گفت: رونق خرید و تولید چای در گیلان نسبت به گذشته بهتر شده است و باغداران رغبت بیشتری برای تولید چای دارند.

جهانساز ادامه داد: سازمان چای کشور هم برای ارتقای کیفیت و سرعت بخشی به روند رو به رشد تولید چای در کشور برنامه‌ریزی‌های راهبردی و کارشناسی شده متعددی را در دست اجرا دارد.

جهانساز در خصوص مقایسه کیفیت چای ایرانی نسبت به چای سریلانکا  ادامه داد: به دلیل تفاوت های اقلیمی باغات چای ایران با سایر باغات چای سایر کشورهای چای خیز از هیچ گونه آفت کشی استفاده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: چای تولید داخلی اغلب در داخل کشور مصرف می‌شود و اخیرا استقبال مردم از چای داخلی بیشتر هم شده است.

رییس سازمان چای کشور تصریح کرد: با افزایش استقبال بازارهای داخلی از چای ایرانی دیگر چای در انبارها دپو نمی شود و همان موقع مصرف می شود، این در حالیست که چای سریلانکا این مزیت را ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه