استاندار گیلان: افزایش جمعیت، موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی می‌شود

استاندار گیلان افزایش جمعیت را موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی خواند و بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه ها برای فراهم سازی زیرساخت‌های تحقق این مهم تأکید کرد.

استاندار گیلان: افزایش جمعیت، موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی می‌شود

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی صبح امروز یکشنبه در جلسه توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزرات بهداشت و درمان با بیان اینکه اهمیت موضوع رشد جمعیت بر کسب پوشیده نیست، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر کشور جمعیت است اما رشد جمعیت در کشور و به ویژه گیلان شرایط خوبی ندارد.

استاندار گیلان افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته بسته‌های تشویقی به منظور زاد و ولد در کشور خود و بسته‌های تشویقی برای کاهش موالید در کشورهای در حال توسعه ارائه می‌دهند و تصمیمات غلط عده‌ای از مسئولان کشور نیز ما را میراث دار وضعیت فعلی کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش نیروهای مولد و افزایش سالمندی موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود، تصریح کرد: نیروهای تولید کننده و خدمات رسان در آینده کاهش می‌یابد.

عباسی با اشاره به آسیب‌های تک فرزندی در خانواده‌ها، بیان کرد: کاهش جمعیت آسیب‌های زیادی در بخش امنیت و سیاسی نیز بر جای می‌گذارد زیرا دشمن از صف آرایی جوانان کشور هراس دارد.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه نیروی کار مشکل دارد، افزود: کاهش مساحت زمین‌های زراعی امکان کشاورزی مکانیزاسیون را کم کرده و علاوه بر این دسترسی به نیروی کار فعال جهت تولید در بخش کشاورزی در حال آسیب است.

عباسی بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌ها برای افزایش جمعیت تأکید کرد و گفت: وزارت مسکن باید وضعیت مسکن افراد متولد شده را مشخص کند و برای تحصیل آنها برنامه ریزی کند.

استاندار گیلان افزود: سیاست‌های نادرست باعث شد بستر اشتغال برای متولدان دهه شصت فراهم نشود و زندگی مجردی بین آنها افزایش یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه