ماجرای پرونده بانوی محجبه‌ گیلانی که در آزمون استخدامی دچار حواشی شد به کجا کشید؟

“لیلا ابوالحسنی” بانویی است که در حین برگزاری آزمون استخدامی به دلیل اصرار مدیر مدرسه محل برگزاری آزمون بر برداشتن چادر با حواشی زیادی مواجه شد. وی در گفتگو با خبرنگار ۸دی به بیان وضعیت این پرونده پرداخت.

ماجرای پرونده بانوی محجبه‌ گیلانی که در آزمون استخدامی دچار حواشی شد به کجا کشید؟

به گزارش ۸دی، بانوی محجبه‌ای که در آزمون استخدامی سال گذشته شرکت کرده بود در اقدامی عجیب از سوی مدیر و مراقبان محل برگزاری آزمون، برای برداشتن چادر تحت فشار قرار گرفت، این در حالی است که به گفته فعالان فرهنگی و اجتماعی این موضوع در استان های دیگر هم اتفاق افتاده است.

 

 

“لیلا ابوالحسنی” بانویی است که در حین برگزاری آزمون استخدامی به دلیل اصرار مدیر مدرسه محل برگزاری آزمون به برداشتن چادر با حواشی زیادی مواجه شد. وی در گفتگو با خبرنگار ۸دی به بیان وضعیت این پرونده پرداخت.

لیلا ابوالحسنی در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه پس از ثبت شکوائیه و رسیدن به مرحله دادسرا، عده‌ای در صدد آن بودند که اتفاق رخ داده در آزمون را موضوعی شخصی جلوه دهند اظهار کرد: مدیر آزمون به همراه دو وکیل به دادگاه آمد و مدعی شدند که وی به دلیل کنترل آزمون اقدام به برداشتن چادر شرکت کننده ها کرده است در حالیکه این حرف با عقل سلیم سازگار نیست.

وی با اشاره به رای دادگاه بدوی مبنی بر اینکه چنین اتفاقی رخ داده اما مدیر مذکور سوء نیت نداشته است تصریح کرد: آنها مدعی شدند از آنجایی که افراد زیر چادر لباس می‌پوشند پس کشف حجابی انجام نشده در حالیکه اصل گفتار و رفتار این مدیر اشکال داشت زیرا اقدام وی موجب سلب آسایش از بنده و سایر افراد چادری حاضر در آزمون شد.

برخورد درست از تکرار اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری می‌کند

ابوالحسنی با بیان اینکه مدیر مدرسه ای که آزمون استخدامی در آن برگزار شد با تصمیم نادرست خود به ما ضربه روحی زد و حق افراد چادری ضایع شد، افزود: برخورد درست با این شخص از تکرار اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری می‌کند.

وی با طرح این مطلب که چطور با وجود چندین شاهد مبنی بر رخ دادن این اتفاق، مدیر مربوطه به راحتی حکم برائت گرفته است خاطرنشان کرد: هیئت تخلفات اداری اعلام کرد که این مدیر قرار است در زمان دریافت پاداش پایان خدمت خود جریمه نقدی شود درحالیکه هیچ مدرک موثقی برای این ادعا تاکنون رویت نشده است.

ابوالحسنی با بیان اینکه بازپرس پرونده با ارائه ۶ دلیل و سند و شهادت تعدادی از افراد شرکت کننده در آزمون، رخ دادن چنین اتفاقی را ثابت کرد، بیان داشت: مستندات تقدیم قاضی دادگاه شد اما اعلام کردند که وی سوءنیت نداشته است؛ حتی اگر این موضوع را قبول کنیم حداقل کار این است که برای جلوگیری از تکرار تخلفاتی از این دست، تنبیه مناسبی از طرف دادگاه درنظر گرفته شود.

خانم‌های چادری به دلایل واهی نظیر امکان تقلب از داشتن پوشش دلخواه خود منع می‌شوند

وی با اشاره به تکرار چنین حوادثی از سال ۹۴ در استان‌های مختلف عنوان کرد: خانم‌های چادری به دلایل واهی نظیر امکان تقلب از داشتن پوشش دلخواه خود منع می‌شوند.

ابوالحسنی افزود: برخی سیاست‌ها مانند همین اتفاق گاهی به طور رسمی از سوی سازمان‌ها اعلام نمی‌شود زیرا مسئولین مربوطه نمی‌خواهند زیر بار تبعات آن بروند لذا موضوع به طور غیررسمی به مدیران و زیرمجموعه ها اعلام می‌شود و آنها نیز با روش‌های مختلف نسبت به اجرایی کردن دستورات اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه لغو حکم مدیریت این گونه افراد از حیث اجتماعی تاثیرگذاری بیشتری دارد ادامه داد: این موضوع یک دغدغه فرهنگی برای متدینین است و به اعتقاد بنده استحاله فرهنگی و بحث نفوذ که رهبری بارها به آن تاکید کردند بایستی در این موضوعات بررسی شود.

ابوالحسنی خاطرنشان کرد: اگر برخورد مناسبی با موارد اینچنینی انجام نشود، حساسیت ها کم شده و چادر نماد تقلب می‌شود!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
منتظر برخورد قاطع با این رفتارهای ضد اسلامی هستیم
ناشناس در پاسخ به
خیلی موافق این مورد هستم
سارا
حتما لازم است با مدیر خاطی برخورد شود تذکر کتبی لازم از مدیر گرفته شود
حاجی پور
حللا این همه استرسی که سر جلسه به این خانم وارد شد و قطعا روی کیفیت آزمونش تاثیر میزاره چطور جبران میشه؟ هیچی اینجا فقط خانمایی که جیغ و داد و وحشی گری میکنن به حقشون میرسن،اونایی که صداشون بلندتره ،بی حیاترن و گستاختر واقعا متاسفم.
ناشناس
خواستار برخوردی قاطع در برابر چنین اقدامات هنجارشکنانه‌ای هستیم
ناشناس
مدیر باید از خانم‌ابوالحسنی عذر خواهی کنه تا این عبرتی بشه برای بقیه مدیرها، واقعا تو کشور اسلامی همچین کاری تاسف باره...خواهشا مسئولین رسیدگی کنن
ناشناس
لطفا با چنین افرادی برخورد بشه تا دیگه به خودشون اجازه ندن بخاطر دلایل واهی به افراد و چادر حضرت زهرا س توهین کنند
ناشناس
امکان تقلب دلیل واهی محسوب میشه؟
در حاشیه