بررسی جزئیات ماجرای بانوی محجبه‌ گیلانی که در آزمون استخدامی دچار حواشی شد/ آیا چادر عامل تقلب است؟!

بانوی محجبه‌ای که در آزمون استخدامی هفته گذشته شرکت کرده بود در اقدامی عجیب از سوی مدیر و مراقبان محل برگزاری آزمون، برای برداشتن چادر تحت فشار قرار گرفت، این در حالی است که مهر ماه سال گذشته نیز در درب ورودی آزمون استعدادهای درخشان رشت چادر را از سر دانش آموزی محجبه، به بهانه تقلب برداشتند.

بررسی جزئیات ماجرای بانوی محجبه‌ گیلانی که در آزمون استخدامی دچار حواشی شد/ آیا چادر عامل تقلب است؟!

به گزارش ۸دی، یک بانوی گیلانی با مدرک کارشناسی رشته حسابداری هفته گذشته در آزمون هشتمین دوره دستگاه‌های اجرایی شرکت کرده بود؛ اما رفتار عجیب مسئول برگزاری محل آزمون با این بانوی چادری حاشیه ساز شد.

این در حالی است که آزمون استخدامی در سایر حوزه های استان گیلان نیز برگزار شد و در بسیاری از حوزه ها خانم های چادری بدون هیچ تذکری در محل آزمون حضور یافتند و حرف از آیین نامه ای که آن ها را ملزم کند در حین دادن امتحان چادر از سر بردارند به میان نیامده است.

البته اصرار به برداشتن چادر از سر دختران و خانم های چادری و محجبه در استان سابقه داشته است.

مهر ماه سال گذشته بود که در درب ورودی آزمون استعدادهای درخشان رشت چادر را از سر دانش آموزی محجبه به بهانه تقلب برداشتند، موضوعی که اگر مسئولان مربوطه با آن به درستی برخورد می کردند دیگر امروز شاهد توهین های این چنینی به بانوان محجبه نبودیم.

 

 

این بانوی گیلانی در گفتگو با خبرنگار هشت دی به بیان جزئیات بیشتری از این ماجرا پرداخت.

وی با بیان اینکه روز جمعه ۱۲ دی ماه وارد حوزه امتحانی شدم و هنگام تفتیش بدنی و در حالیکه موبایلم را طوری در دستم گرفته بودم تا مشخص باشد و آن را تحویل دهم، با رفتار زننده مسئول برگزاری آزمون رو به رو شدم.

این بانوی گیلانی ادامه داد: به سمت درب سالن رفتم اما مدیر مدرسه حین تفتیش بدنی گفت که زمان آزمون دادن حق پوشیدن چادر ندارم، من هم حرفش را نشنیده گرفتم و بلافاصله به سمت جایگاهی که قرار بود آزمون بدم، رفتم.

وی با اشاره به اینکه پس از چند ثانیه مراقب آنجا گفت: “چادرت را بردار” خاطرنشان کرد: من به مراقب گفتم تمام آزمون‌ها را با چادر دادم اما باز هم روی حرفش اصرار کرد و گفت: “این آیین نامه است و باید چادرت را برداری!”

این بانوی محجبه با بیان اینکه پس از پخش سوالات مجدداً مراقب دیگری آمد و به من تذکر داد که چادر را از سرم بردارم افزود: پس از امتناع من از این درخواست، به من اعلام شد که این اقدامم را صورتجلسه خواهند کرد.

وی با غیرمنطقی خواندن درخواست مراقبان و مدیر محل برگزاری این آزمون بیان کرد: آنها علت این درخواست را امکان تقلب با چادر ذکر کردند در حالیکه آزمون استخدامی منبع مشخصی ندارد و امکان تقلب در چنین آزمونی نیست.

وی با بیان اینکه به دلیل مشاجرات صورت گرفته، تمام بدنم می‌لرزید و وضعیت روحی نامناسبی داشتم و به همین دلیل نیز نتوانستم آزمون خود را با موفقیت پشت سر بگذرانم گفت: با وجود آنکه خودم را برای این آزمون آماده کرده بودم و به راحتی می‌توانستم به سوالات پاسخ دهم، اما به خاطر شرایط ایجاد شده، موفق نشدم.

این شرکت کننده در آزمون استخدامی با بیان اینکه خدماتی آن مدرسه مرد بود و به جز این، چند مرد دیگر نیز در محل آزمون حضور داشتند و به کلاس‌ها سرکشی می‌کردند تصریح کرد: وقتی از مراقب خواستم که نمایندگان مردی که در مدرسه حضور داشتند را صدا کند تا این موضوع را با آنها در میان بگذارم، برخورد خیلی شدیدی با من کردند تا سکوت کنم و من هم برای مراعات شرایط سایر آزمون دهندگان، چیزی نگفتم اما بغض وحشتناکی داشتم چون باید برای حق مسلم خودم سکوت می‌کردم.

وی با تاکید بر اینکه من برای رضای خدا چادر سر می‌کنم خاطرنشان کرد: وقتی از مسئول این آزمون خواستم که آیین نامه مربوطه را به من نشان دهد با لحن نامناسبی گفت که موظف به پاسخگویی به من نیست و هنگامی که به او گفتم: “شما خودتان چادری هستید” گفت: “مدیر مجبور است چادر سر کند” و من هم پس از شنیدن این پاسخ، دریافتم که بحث کردن بی فایده است.

این بانوی چادری با اشاره به اینکه به مسئول آنجا گفتم این رفتارها را به مقامات مربوطه گزارش می‌کنم به من گفتند: “برو به هر کسی خواستی بگو و هر غلطی خواستی بکن”، افزود: هنگام خروج، مدیر مدرسه از پشت سر با صدای بلند و جلوی بقیه به من گفت طوری رفتار کن که در شأن چادر باشد و من هم به او گفتم: شما نیز در شان چادر روی سرت رفتار کن.

وی در حالیکه بغض داشت ادامه داد: مدیر آن مدرسه مدعی شده که من با لباس نامناسب به جلسه رفته بودم در حالیکه من با همان لباسی در آزمون شرکت کردم که با آن به جاهای دیگر می‌رفتم و اصلاً لباس نامناسبی که این خانم ادعا می‌کند را ندارم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من دختر محجبه دارم و نمی‌خواهم که چنین اتفاقی برای آنها هم بیفتد و آن روز هم با تمام توان از چادر خودم دفاع کردم اما گویا با نشر اکاذیب قصد تخریب من را دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
با سلام حادثه جمعه مایه ننگ و تاسف برای متولیان تعلیم و تربیت و نقطه عطفی در کارنامه آموزش و پرورش بویژه در ناحیه یک است. اینگونه رفتارها در ناحیه یک مسبوق به سابقه بوده به گونه ای که مدیر حال ناحیه چند وقت پیش اقدام به تخریب نماز خانه اداره نموده که این عمل واکنش مسئولین استانی را در پی داشته ولی نامبرده با لجبازی تمام نیت خود را عملی نمود. جا دارد که مسئولین استانی ریشه و عامل بروز این اتفاقات را شناسایی نمایند. با تشکر
ناشناس
خدای من اول که مطالعه کردم یقین کردم که خارج ازکشوربوده وبه دنبال نام کشوربودم این مساله درایران اسلامی اتفاق افتاده حاشاواحسنت به جیره خواران انقلاب که برسرسفره انقلاب ودرکنارخون شهدااینطوراعمالی رومرتکب میشوندقطعااین عمل بی پاسخ نخواهدماندازمسئولین مربوطه خواهان رسیدگی به این مساله برای جلوگیری ازشیوع این عمل قبیح درنظام اسلامی هستیم مانع شخص بی بندوباروبی حجاب نمیشویداونوقت مانع محجبه میشوید؟؟!!
امید
آیا شما با عوامل مدرسه هم مصاحبه کردید؟
سید در پاسخ به امید
سلام دوست گرامی گمان نکنید که مسئولین مجری آن حوزه و آزمون ، خطای به این فاحشی را به راحتی بپذیرند ... آنها حتما حاشا خواهند کرد ولی مساله اینجاست که 🔴 شکایت های دیگری هم از مسئولین همان حوزه شده است که نشان می دهد قضیه ی این خانم راست است چون 🔴بجز این خانم که در صحنه اعتراض کرد، خانم های محجبه ی دیگری هم بعدا شکایت کردند ان شاء الله حق به حقدار برسد
ناشناس در پاسخ به امید
آره حتما باید از عوامل این مدرسه سوال کرد که چرا هماهنگ با عوامل چند آزمون قبل توی ۶ - ۷ تا شهر دیگه از جمله آزمون تیزهوشان رشت، از انجام آزمون با چادر جلوگیری کنند حتما باید پرسید از برداشتن چادر از سر خانمها چه کسانی نفع میبرن که اینقدر هماهنگ دارن دستور میدن و اجرایی میکنن
ناشناس
خاک بر سر مسئولانی که ادعای مسلمانی دارند و در شهر و دیار آنها،در یک مکان رسمی دولتی برای کشیدن چادر از سر زن مسلمان تلاش می شود.لازم است استاندار طی بیانیه ای رسما عذرخواهی کند و اطمینان دهد اینگونه تلاشهای ذلت بار تکرار نخواهد شد. پیشنهاد می شود در حمایت از این خواهر محجبه تجمع صورت گیرد. ۸دی از انتشار این نظر و احتمالا سایر نظرات دریغ نکند.
ناشناس در پاسخ به
درسته سکوت جایزنیست بایدحمایت بشه
ناشناس
عجیبه یعنی یک نفر بین آنها نبوده ازشما دفاع کند قضیه مشکوکه
ناشناس
اگر انسان مسلمان از این خبر دق کند جا دارد.مسئول برگزاری آزمون کیست؟حتما باید استعفا دهد و رییس مدرسه برکنار گردد.
ناشناس
اقایانی که نان نظام و انقلاب را می خورید و سلاکت هستید.ایا وظیفه ای ندارید؟!
ناشناس
۸دی نظرات خوانندگان را منتشر کند.انتشار مصاحبه بانوی محجبه کاری درستی بود
ناشناس
پاسخی از مسئولان نشنیدم!
ناشناس
واقعا در کشور اسلامی قابل باور نیست همچین اعمال قبیحانه ای واقعا متاسفیم برای برگزار کنندگان نامحترم این آزمون و اشخاصی مثل اینها . جواب خون شهدارو چی میخوان بدن اینا واقعا
در حاشیه