جمعیت یکی از مهم ترین مؤلفه‌های تمدن سازی نوین اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به غفلت فعالان فرهنگی در زمینه موضوع جمعیت، گفت: یکی از ارکان مهم تمدن سازی نوین اسلامی داشتن نیروی انسانی مؤمن است.

به گزارش ۸دی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان شامگاه پنج شنبه در نشست نقش عناصر و تشکل‌های فرهنگی در جوان سازی گیلان با اشاره به پیری جمعیت در این استان، اظهار کرد: امروز یکی از دغدغه‌های مهم اجتماعی موضوع پیری جمعیت و کاهش تولد است. عزت و اقتدار کشور و آرامش روحی و روانی آحاد جامعه در افزایش فرزند آوری است، اما عناصر فرهنگی مدعی وطن دوستی و تشکل‌های مردم نهاد این موضوع را اولویت اول خود قرار نداده اند. جمعیت یکی از ارکان تمدن سازی نوین اسلامی است که متأسفانه تاکنون به آن توجه جدی نشده است.

وی با اشاره بار اینکه اگر نیروی انسانی مؤمن و باورمند وجود نداشته باشد تمدن نوین اسلامی شکل نمی‌گیرد، تاکید کرد: ادامه روند پیری در گیلان سبب می‌شود در ۴۰ سال آینده دیگر قوم گیلک وجود نداشته باشد، در همین راستای امسال موضوع دومین دوره جشنواره رسانه‌ای حبیب را به مسئله جمعیت برای حضور و مشارکت تشکل‌های دینی و مذهبی، فعالان هنری و اجتماعی و فرهنگی اختصاص داده ایم.

حجت الاسلام سعید مهدوی در ادامه با بیان اینکه همه ظرفیت‌ها به ویژه حوزه رسانه‌ای، عناصر مسجدی و مذهبی باید به موضوع جمعیت به عنوان یک مسئله اولویت دار توجه کنند، تصریح کرد: اگر فعال فرهنگی در استان گیلان در زمینه موضوع جمعیت ساماندهی شوند می‌توانیم شاهد نتایج مثبت و خوبی باشیم. گیلانی‌ها در بسیاری از موضوعات و مسائل روز جامعه سابقه غنی فرهنگی دارند، امروز نیازمند یک عملیات جدید به اندازه توان و ظرفیت این استان در زمینه موضوع جمعیت داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه